Anna I uit Mijn Tas 2

dinsdag 13 november 2018

Anna en ik, dat is dik aan. En geloof mij dat ik vrij kieskeurig ben als het op tassenliefde aankomt. Ik vind veel mooi, dat is zo het probleem niet, maar niet veel past écht in mijn straatje. Sportief, maar wel een beetje gekleed. Groot genoeg maar niet extra large. Hip graag ook, én iets dat neutraal genoeg is dat het past bij alle outfits. Want hoewel ik vele tassen in de kast heb, hou ik niet zo van het overladen van al mijn essentials (een eufemisme voor rommel) van de ene tas naar de andere.

Een echte allrounder vond ik in Anna I, uit, het wordt zowaar eentonig, Mijn Tas 2. Sorry mensen, ik ben gewoon echt zwaar fan van dat boek...
Great minds think alike (we hebben geen last van enige grootheidswaanzin), want ik koos net als (en parallel met) An aka Jace did it voor een zwart-wit-gestreept stofje (bij Pieke Wieke). Waar zij koos voor een lichte versie ging ik voor een donkere. Binnenin voerde ik met de achterkant (of de voorkant, al naargelang je An of Mieke heet). Ik maakte binnenin een paspelzakje en een ritsvakje. Eerlijkheidshalve is dat ook meer uit voorzienigheid voor 1 januari, de dag waarop ik me heilig voorneem iets georganiseerder uit de hoek te komen. De dag daarop smijt ik alles gewoontegetrouw weer samen in het grote vak ;)
Cognac en Mie, dat moet zowat mijn oudste en standvastigste liefde zijn - nee lieve man, dat nieuwe paar cognac laarzen is écht niet -exact- hetzelfde als dat van vorig jaar, of het jaar daarvoor of ... - dus alweer greep ik naar cognackleurige riemen. En het zal vast niet de laatste keer zijn.
Anna I is echt een gemakkelijk project. Je moet alleen even over je o-nee-wat-moet-ik-met-een-hamer-angst heen. Holnieten inslaan, het is zó gemakkelijk, écht! Tip voor deze tas: kies zeker holnieten met een (extra) lange pin (min. 10mm lang), want je moet bovenaan door 2 lagen leer waartussen ook nog een ritstab en wat stof gesandwichd wordt.
De bodem is extra verstevigd met een laagje fast2fuse heavy, maar verder volgde ik verstevigingsgewijs mooi de handleiding. De nodige fournituren vond ik uiteraard bij K-bas ;) 



4 opmerkingen

  1. Zo schoon! Bij deze schuift die tas naar boven op mijn to sew lijstje 😉. Ik ben trouwens ook fan van het boek, ik naai normaal weinig tassen maar aan het aantal bestellingen bij kbas te zien heb ik mijn draai gevonden 😀

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lap zeg, hoe meer ik die Anna zie hoe meer zin ik heb om er ook eentje te maken. Maar mijn meest favoriete combinatie, cognac en de zwart witte streepjes stof daar loop jij dus ook al mee rond :) Die great minds toch! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Perfectie! Die stof, die banden. Heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik had mijn eerste holniet-ervaring gisteren en ben mega enthousiast! Zo eens wat nijptang en hamer in plaats van priegelwerk met tornmesjes, ik voelde me ineens heel stoer ;-) En die Anna, ze is een parel, zeker hier bij jou. Ik hoop dat dat boek in mijn kerstpakje zit.

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© sisko by mieke. Design by FCD.