Zomerse communie-outfit

vrijdag 7 juni 2019

Vorige week vierden we, tussen de hectiek door, de eerste communie van onze jongste telg.

Tweede leerjaar, 8 jaar en 134cm lang, maaltafels opdreunend (in goede tijden), wegdromend tijdens het oefenen van de maaltafels (in doorsnee tijden), stampvoetend weglopen na 4 keer 8 x 8 missen (in slechtere tijden), hiphoppend opstaan, minutenlange monologen opvoerend (ook, en misschien vooral zonder CI), schaterlachend en intens verdrietig in één vingerknip (en even later terug uitbundig gelukkig), ontwapenend sociaal en eigenwijs, dat ook. Die Janne, dat is er eentje.
Ik kom niet meer toe aan veel naaiwerk de laatste tijd, maar het kleed voor het feest waar ze zo naar uitkeek, dat kon ik écht niet aan mij laten voorbij gaan. Ergens in februari was het al af. In mijn hoofd dan toch. Het is te zeggen, ik zag bij Lotte Martens een stofcombinatie die onmiddellijk communie naar mij schreeuwde. De effen stof voor het lijfje heeft collega PiekeWieke liggen in het pand waar ik dagelijks vertoef, check. De handgedrukte tule bestellen was nog een kleine formaliteit waar ik eind maart mee afrekende, bij Lotte herself. De stof moest nog gedrukt worden en kwam toe 11 mei. Tijd zat!

Het patroontje koos ik een week of twee eerder. Op zoek naar een tof, ietwat ander model, met tule rokoptie kwam ik uit bij de Lexington dress van Little Lizard King. Gezien het goed weer zou worden (als wij feest geven is het áltijd goed weer, mijn zus wijt het aan kwantumdenken of zoiets, maar het blijkt te werken want het enige echte zomerweer de voorbije maand was... op 1 en 2 juni ;)) was een echte zomerjurk aan de orde. Blote rug, rimpelrok en verder niet te veel poespas was het idee, want de stof heeft niet meer nodig.
Op 21 mei zat het kleedje in elkaar, we shopten een vestje en schoenen en een week later namen we foto's. Op 27 mei waren we ruím op tijd klaar om te feesten*.

* Eerlijkheidshalve was ik wel content dat zuslief haar gading vond in de winkel. Ik wilde nog wel een klein beetje uitgerust** op het feest verschijnen.
** Wat mislukte want op 30 mei knutselden zus en ik nog een heuse cocktailbar in elkaar met oude palletten. En gezien last minute en wat-je-zelf-doet-doe-je-beter nogal in onze genen zit, vonden we zelf pizza's bakken à la minute in een echte pizzaoven op het feest wel een strak plan. Uitgeput maar voldaan kijk ik terug op vorig weekend ;).

7 opmerkingen

  1. Wat een topkleedje!! Die bar was me echt opgevallen op je foto's, heb ze getoond aan mijn zoon! Die een lounge wil maken met paletten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooie outfit heb je gemaakt.Dat geloof ik graag dat zelf gemaakt beter is en dat je het naaien ook een beetje mist!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt een leuke outfit. Ik hoorde van Lieve over je Communiestress tijdens een bezoekje aan jullie paradijs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha, ik herken je last-minute werk .. pfff wat doen we onszelf toch steeds aan (wat je zelf doet, doe je beter of zoiets zeker?, maar hoe vermoeiend dat is,... tja...)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. The above article is nice and interesting, thank you willing to share! Greetings success of admin harga cetak buku wish you deign to visit my website, thank you :)

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© sisko by mieke. Design by FCD.