Citroendruppels

maandag 3 februari 2014

Terwijl dochterlief maar blijft vragen waar de sneeuw blijft - we waren dit jaar dan ook uitzonderlijk goed voorbereid met sneeuwproofe laarzen en al - heb ik de winter opgegeven en geraak stilaan in lente-modus. En dat is te zien aan de topjes die er vorige week vanonder mijn machine rolden. Voor beide dochters maakte ik een 'lemondrop' uit het boek Homemade Mini Couture

De flamingo-variant is voor de oudste, de eendjes voor de jongste. (De flamingostof (Elizabeth's Studio) kocht ik op de facebookgroep stof-de-stofkes, de eendjes (Timeless Treasures) komen van Bambiblauw). En passen die niet wonderwel bij hun nieuwe Jacobbroeken?! 
Terwijl de jongste een middagdutje deed, nam ik nog enkele detailfoto's van de oudste.

Met een halve meter stof per topje, was de blush (de versie met mouwtjes) geen optie, en een doorlopende print evenmin. Hoewel mijn dochters geen smalle sprietjes zijn, had het model voor mij wel iets smaller gemogen. 

En daarmee zit de wintereditie van de KCW 2014 er op. Resultaat: 2 broeken, 2 topjes en ... nog 3 geknipte kleedjes (was ik misschien een tikje te overmoedig?!) . Watch for it :)

Het stashbusten verloopt euh, moeizaam. 4 stofjes gebruikt, 3 geknipt, 2 verkocht. Dat maakt een totaal 9 out. Maar ja, "t waren solden bij kersenpitje (u kent dat ongetwijfeld, van die solden waar je dus eigenlijk geld aan verdient in plaats van geld aan uitgeeft ;)), dus ik kocht er al meteen 4 terug aan...

8 opmerkingen

Latest Instagrams

© sisko by mieke. Design by FCD.