Per ongeluk

woensdag 10 september 2014

Ik ben een virtuele windowshopper. En een weegschaal. Geen goeie combinatie. Ik schuim webshops af, leg vanalles in mijn winkelmandje, om vervolgens in de verschillende fasen van afhandeling (gegevens doorgeven, bestelling herbekijken, betaling bevestigen, you know te drill) te beginnen twijfelen, en uiteindelijk het scherm toch maar weg te klikken. Zijn er nog zo'n zielen?

Af en toe loop er eens iets mis ongepland. Toen ik de nieuwe Cotton+Steel collectie ontdekte bij Miss Matatabi een maand of wat geleden, verviel ik in mijn twijfelachtige gewoonte, uiteraard. Ik vulde mijn mandje - maar half hoor, had ik het geweten, ik had meteen meer ingeladen, maar goed - twijfelde, en klikte weg. Een half uur of wat later kreeg ik een bevestiging dat mijn bestelling onderweg was. Wat? Hoe? Had ik dan betaald? (euh ja, zo bleek) Een week later zaten twee prachtige stofjes in de bus. Eentje zag u al, en ook het andere (August Monarch Coral Navy) kon ik niet langer laten liggen. Per ongeluk dus, maar heel gewenst.

Voor Jolien maakte ik er een kleedje uit. Stoer en lief tegelijk. 
Als basis gebruikte ik het kleedje met rechte rok uit stof-voor-durf-het-zelvers. De grote leeuwenprint kon wel wat tegengewicht gebruiken, vond ik. Ik overwoog even om het idee van Griet na te apen door het achterpand volledig uit blauwe stof te knippen, en het voorpand dan in zijn geheel uit de leeuwenstof, maar koos uiteindelijk voor een andere oplossing. 
Onder- en bovenpand plakte ik aaneen, om vervolgens het bovenpand op de borst weer door te knippen. Het bovenpand verbreedde ik daarna met 2 cm om er twee plooitjes van 0,5 cm in te verwerken. In de plooi stak ik een stukje van de dubbelgevouwen leeuwenstof van 0,8 cm breed. Zo komt dat aan elke kant 3mm piepen. Welkom, vals knopenpat. Bij de stockverkoop van Strass vorige week vond ik knopen in de ideale kleur.
Jolien poseerde, zonder tegenzin - het is weleens anders-, en weigerde het kleedje nog uit te doen. Voor de maat gebruikte ik de 110-116, en het is 'pittig kort' deze keer. Janne paste het kleedje ook, en komt er ook prima mee weg. Deze zal dus spoedig naar de kast van de zus verhuizen. Ik moet alleen nog bedenken hoe ik dat ga aanbrengen. Afkopen met een nieuw kleedje misschien?





48 opmerkingen

  1. Amai dat is geweldig mooi! En tof, zo per ongeluk mooie stofjes kopen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel knap gedaan, nix per ongeluk :)
    Steek daar nog even een kniekous en laarzen onder en dan kan dat kort zo geen kwaad ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Top plan! Ik moet dringend wat virtueel laarzen gaan windowshoppen!

      Verwijderen
  3. Amai schoon! Jaja ik doe ook aan die soort stopping Zenne!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Pittig kort? Ik maak mijn kleedjes altijd zo ;-) Binnen een paar weken is het met botjes en broekkous, dan mag het gerust wat korter!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haha, ja daar herken ik me helemaal in, in die virtuele windowshopper! En ik ben nochthans geen weegschaal! ;)
    Een heel mooi resultaat dat ik mss wel even pik.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. This is one stylish combination, the printed fabric looks interesting!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Echt waar : niet meer twijfelen de volgende keer !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 't Is ook niet over de stofjes dat ik twijfel, wel over het prijskaartje ;)

      Verwijderen
  8. Mooi! Dat vals knopenpad is een super goed idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Schoon, zeg! En jouw eerste alinea zou zo over mezelf kunnen gaan. ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Geweldig fan van dit jurkje, en niks te kort :-) Miss Matatabi is ook mijn zoete zonde, en helaas voor mij ben ik geen twijfelaar maar vooral een 'ik koop dat nu' type. Mijn stoffenkast heeft dat geweten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een super koop ;-)
    Prachtige stof en een prachtig jurkje!
    Heel mooi!
    Liefs Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een geluk dat deze per ongeluk besteld werden. Anders hadden wij dit pareltje nooit gezien!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat mooi! Toch blij dat het stofje besteld is. Heel origineel.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Per ongeluk zo'n schone jurk! Dat er nog vele zulke ongelukjes mogen volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Als je elke keer zo'n mooie oplossing bedenkt, mag je nog veel 'per ongelukjes' doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Misschien kunnen we een clubje oprichten met winkelmandjesgluurders? I'm one of them. Maar het stofje is al verwerkt! Mooi!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, een zelfhulpgroep :) ik denk dat we al met een heel hoopje zijn. Die 'verlanglijstjes' die daarvoor bedoelt zijn, wie gebruikt dat eigenlijk ooit?!

      Verwijderen
  17. ma zie hoe schoon! En ja, ik ben geen weegschaal, maar ik doe dat ook vaak, vanalles inladen en dan bedenken dat ik eigenlijk niet zoveel geld overheb door alle werken hier thuis en de boel dan maar zo laat :D

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Grappig verhaal. Ik lijdt aan dezelfde ziekte vrees ik :-). Maar misschien maar goed, want als ik alles had gekocht dat ik ooit in mijn mandje legde, dan had ik nu zelf een stoffenwinkel. Het jurkje en stofje zijn trouwens prachtig! Dus het was zonde geweest als het wegklikken was gelukt :-).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Welkom in onze zelfhulpgroep "Hoe koop ik efficiënt stof" ;)

      Verwijderen
  19. Ohhh zo mooi! Ik ben alleen niet goed mee hoe je dat knopenpad hebt gedaan :-(. Het is prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 't Is nochtans super simpel! Mss maak ik er binnenkort wel eens een tutorial van!

      Verwijderen
  20. supermooi!!
    en ik deel jouw manier van (web)shoppen, spijtig genoeg wel nog geen zo'n mooie per-ongeluk-koopjes gehad :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Moooooi! Die Cotton & steel stofjes zijn toch prachtig! Zeker in zo'n kleedje. M

    BeantwoordenVerwijderen
  22. welkom in de club van de weegschalen ;) Ik ben er ook eentje én een hele échte!
    Prachtige combinatie, heel mooi!
    Geslaagd zou ik zo zeggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hi, hi, en ik die dacht dat ik de enige was die dat deed (en er ook altijd een beetje mee inzit dat de webeigenaars dat door hebben ...). Maar zie eens, dit levert toch een luid 'jiehaaa'-gevoel op. Deze week deed ik dat twee keer toen de post met een pakket aan de deur stond (nieuwe voorraad stoffen, nieuwe perfect jeans, vooral deze laatste was een wilde gok).

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik herken het ook! Ben ook zo'n eeuwige twijfelaar. Maar heb het ook regelmatig andersom: als ik dan eens ferm mijn mandje aan het volgooien ben en tussendoor vraagt 1 van de kinderen om klei/verf/limo/luier/etc dan kom ik terug op mijn scherm en is mijn mandje leeg! Dat is ook behoorlijk kooplustremmend...
    Ik vind je jurk en die leeuwenstof prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Helemaal gelijk met jouw andersom frustratie! Pretbedervers, die lui die de winkelmandjes-software ontwikkelen!

      Verwijderen
  25. Wanneer is de eerste bijeenkomst van deze zelfhulpgroep? Deze Weegschaal sluit aan in de rij! Wat een bak, met zo'n mooi resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Schitterend, eerst en vooral het jurkje, en je verhaal nog meer :)
    Ik ben er zelf zo eentje dat niet echt twijfelt... ik zie... ik koop en de stoffenkast zucht.
    Maar die Cotton & Steel'tjes zijn dan ook zo mooi hé ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ha, ha hier van 't zelfde laken een broek... net voor het afhandelen je weer bedenken ... Ken dat. Maar belukkig ging deze koop bij jou wel door want het resultaat is gewoon prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een prachtige jurk en wat een geluk dat die stof wel besteld werd. Hier ben ik dit nog nooit tegen gekomen, terwijl ik toch ook aan online window shopping doe. Groetjes Alice

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Mooi en wat een knap model heb jij ter beschikking!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Prachtig kleedje! Dat vals knopenpat vind ik geweldig! Dat ga ik onthouden ;-) enneuh, zo 'per ongeluk' mooie stof kopen wil ik ook wel!

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© sisko by mieke. Design by FCD.