Joan in Lotte Martens stof

woensdag 1 juli 2015

Ja, ik weet het, ben ik nu niet een beetje aan het overdrijven met de blogfrequentie? Zou ik in deze hitte niet beter aan de rand van het zwembad gaan liggen, met een oog op de kinderen en een mojito in de hand? Wel lieve lezers, u heeft natuurlijk overschot van gelijk! Er is leven naast de blog! Er is zelfs leven naast het naaien! Dus dat van dat zwembad, en ook dat van die mojito, dat is exact wat ik ga doen, de komende 30 dagen. Eventjes de batterijen terug opladen, met half oog op mijn blogrol, dat wel.

Maar voor we als kuddebeesten in de auto stappen richting zuiden, deel ik nog graag een laatste pre-blogpauze-maaksel met jullie: de Joan van Mijn Tas-auteurs Elisanna en Fynn. Het gratis patroon vindt u terug op de blog van Georgette.
De stof die ik gebruikte is een lichte jeansstof met koperkleurige gezeefdrukte print van Lotte Martens (Selene). Dat ik fan ben, had u hier waarschijnlijk ook al wel begrepen, dus toen ik de kans kreeg deze stof uit de tweede collectie uit te proberen, sprong ik een gat in de lucht! De stof is ge-wel-dig mooi! Ik plande eerst een kledingstuk voor Janne, maar bedacht me net op tijd. De stof is eigenlijk gewoon te mooi om binnen hooguit een jaar uit de kast te verdwijnen. Plan B dus, selfish sewing! Ik bekeek mijn stoffen-, paspel- en tassenbandvoorraad en die bleek perfect in de kraam van deze Joan te passen.
Ik combineerde met de Architextures in Tangerine, van bij Petite Couture. Dat oranjerode past mooi bij het koperkleurige. En voor de binnentas gebruikte ik een lichte gestreepte jeansstof. Ik had nog net 110 cm oranje tassenband en vond ook nog een oranjekleurig trekkoord terug. 
En toen had ik nog een klein stukje over. Ook hier kreeg ik het niet over mijn hart een stukje weg te gooien van de prachtige print, en maakte dus nog een zeer last-minute juffencadeautje. Voor de juffen in onze school wordt er altijd samengelegd voor een gezamenlijk klascadeau. Maar de GON-juf van Janne, die valt daar buiten. En Sandra verricht al 2 jaar op rij echt geweldig werk, dus zij verdient af en toe wel een extra pluim. Het werd een pennenzak, want, welke juf kan dat nu niet gebruiken?
En nu moet u mij excuseren, ik ga mijn gloednieuwe draagtas vullen met strandgerief. En wellicht komt hij daar op reis ook nog wel eens van pas als boodschappentas, of om naar de markt te gaan, of om picknick in mee te zeulen. Want het is zo'n echte allrounder!







40 opmerkingen

  1. geniet van je welverdiende vakantie ;-) xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Met stijl de vakantie in! Geniet!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Met stijl de vakantie in! Geniet!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zeer mooi :-)! Geniet van je vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zeer mooi :-)! Geniet van je vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Opnieuw een knappe versie! Helemaal weg van de stof van Lotte Martens die je gebruikte!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi! Dat ziet er een geweldig praktische tas uit.

    Geniet van je vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Amaai dat wordt een vakantie in stijl :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ah ik zou beter eerst je blog lezen ipv te reageren op instagram :-)
    Zalig model; kheb al spijt dat ik deze niet heb genomen voor mijn juffencadeau
    Maar mss doe ik ook eens aan selfish sewing op tassengebied..

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Echt knap! Je gaat daar nogal de show stelen in Frankrijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Super super schoon. En laat ik nu net nog heel graag een nieuwe tas maken. Gelijk heb je, even rusten en dan er weer tegenaan.
    Ik ging precies wat minder 'gepland' in blogpauze en moet (wil) nu net nog het één en ander inhalen de volgende weken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Stijlvol en super handig! Geniet van de vakantie en de mojito's ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Super mooie tas! En leuke kleurencombinaties!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ma aso een schoontje jong! <3 <3

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Héél erg mooi deze! Daarmee zou zelfs ik met plezier naar het strand gaan (niet zo'n strand-fan ;)). Fijne vakantie!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel veel plezier op reis. De tas is echt prachtig geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. amaai ik ben zeker! Die stof bestel ik voor een maxi strandtas voor mijzelf :D Prachtig!
    En fijne vakantie gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Supermooi en elegant! Geniet van je vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. If I had that gorgeous fabric I would have wanted to keep it for a project for myself too! Love the bag! And enjoy your break :)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Geniet van je vakantie !!! En van je tas !!! (maar dat zal wel niet mankeren)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik zei het je al hé, ik ben ENORME fan van deze tas. Zalig mooi, en perfecte stoffencombi. Love it!!!
    (en laat af en toe nog iets van je horen he, dat ik niet te hard moet afkicken :-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Mooi! Ik heb deze tas ook al een tijdje op men verlanglijstje staan om te maken!
    Geniet van je vakantie!
    Gr Sara (van de naailes)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een mooie tas, ik vind de combinatie erg geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Die blogfrequentie had ik ff gemist, blog-lees-achterstand van een week geloof ik. Prachtig! Die tas gaat vast goed gebruikt worden de komende maand. Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Mooi! En geniet van de welverdiende vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Heel veel moois! Geniet met z'n allen van de vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Mooie tas,geniet van je vakantie,toffe juffencadeau's en dat stofje:daar kan ik alleen maar van dromen,net iets te duur maar ik begrijp die prijs wel hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Fijne vakantie, mooi afsluiter voor even dan!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. waa-haaw, wat een prachtig stofje! Maar als ik goed begrepen heb moet ik niet schooien naar overschot, die is tot de laatste cm opgebruikt :). Echt mooi! Dat patroon van die tas moet ik ook dringend eens opzoeken precies!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Die stof, dat patroon, groot gelijk heb je dat je kinderen er niet mee aan de haal mochten gaan ;)
    Geniet van je verlof!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. That fabric is amazing, you did an amazing bag! Really love it! ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Heel knappe tas! Komt zeker van pas tijdens die pauze! Ik heb ze net achter de rug...

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Amai, voor zo'n tas zou je véél geld kunnen vragen, knap!
    Ik ben trouwens overstag gegaan, het stofje is besteld en morgenvroeg mag ik het afhalen (toch fijn, zo vlakbij wonen). ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© sisko by mieke. Design by FCD.