Nieuw mensenkind, deel 1

woensdag 18 november 2015

Het is altijd een fijn moment, de brievenbus openen en daar de zorgvuldig gestylde aankondiging in terugvinden van een langverwacht nieuw mensenkind. Kort na dat fijne moment bekruipt mij dan een lichte ongemakkelijkheid. Er hangen immers nog een tiental zorgvuldig gestylde aankondigingen aan mijn prikbord. Rekening houdend met de - nu dus niet langer - onuitgesproken regel dat het geboortekaartje pas van het prikbord verdwijnt nadat de officiële plichtmatigheden werden afgehandeld - dat is, tenminste een verwelkomende blik op de kersverse uk, opgeleukt met een al dan niet zelfgemaakt cadeautje, begrijpt u mijn ongemakkelijkheid misschien.
Achterstand mensen, immense babybezoekachterstand. In combinatie met een babyboom, dat mag er ook wel bij vermeld worden. Geen enkel van die wereldbewoners passeerde al het jaar. Dat pleit toch in mijn voordeel, niet? 

Excuses of niet, die achterstand moet natuurlijk gewoon worden weggewerkt. Deze week begon ik, last in first out gewijs, bij Lieve Lieze, kleine zus van Woelige Warre. Kleine meisjes met stoere broers mankeren natuurlijk wat lieflijk afdraagmateriaal in hun kleerkast, en dat gaf mij dan meteen een excuus om een ieniemiene jurkje en een snoepkleurig jasje te produceren. 
Verandering van spijs doet eten, en dus liet ik Janneke deze keer links liggen en ging resoluut voor Grace, het fantastische gratis babyjurk-patroontje van Griet. Ik koos de mouwloze optie, dat vind ik wel zo handig als er op koude dagen nog een vestje boven moet. Het stofje is eentje van Petit Pan (Osami) dat al lang in mijn kast ligt wachtend op de ideale bestemming.
Voor het jasje volgde ik een beproefd recept. Ik denk dat ik er ondertussen toch al minstens 5 op de teller heb staan. En binnenkort worden dat er ongetwijfeld nog meer want, joepie, Riet, aka de walvis, is achter de schermen druk bezig dit "zo geknipte babyjasje" te graderen!
Ik koos voor gespikkelde chambray, van Trouvailles d'Amandine (bij Georgette), gecombineerd met zalmroze fleece (dekentje Hema). Extra dikke turquoise paspel maakt van het jasje een vrolijk geheel. Het jasje is bovendien omkeerbaar - ja, ik naaide het keergat met de hand dicht, zoals het hoort.. Zo kan de mama van Lieze de kant kiezen die het beste bij de rest van haar outfit past - en impassant heb ik dat keuzeprobleem even lekker doorgespeeld.

Lieve Lieze, rise and shine!
Grace dress and baby jacket


35 opmerkingen

  1. Mooi kleedje, maar ik ben vooral fan van de mooie stoffencombinatie van het streelzachte jasje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Met zo'n cadeaupakketten kan ik geloven dat er een achterstand ontstaat :) Voor elk kind een slab en dat is opgelost! Hoewel lang niet zo leuk om naar te kijken, dus ik ben blij dat dat jouw strategie niet is. Prachtige outfit, en de omkeerbaarheid van het jasje vind ik geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. volgens mij vinden ze het wachten zo erg niet hoor :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie outfit voor dat babymeisje! Niet moeilijk dat die vriendenkring voor babytjes blijft zorgen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk cadeau, ik maakte het jasje nog niet, foei voor mij, want ik kocht het boek er wel voor (bloos) mijn kleine meid begint echt bijna aan maatje 86, dus ik was zeer blij met de maatreeks van het te komen patroon ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Als ik zo een cadeautje zou krijgen als mama, dan zou ik het niet erg vinden om wat te moeten wachten. Heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ♥ voor dat mooie pakketje :)
    We waren blijkbaar van hetzelfde gedacht, want hier rolde krak hetzelfde van onder de naaimachine #schaterlach #helaaszonderdatmooiehemadekentje!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Alletwee prachtig, en perfect gecombineerd! Super super mooi, dat wordt moeilijk kiezen voor de mama, welke kant van het jasje ze wil dragen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig! Dit wordt nóóit meer in de kast gelegd... Super mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Waaaauw, keischoon!! Ik las ook al dat het patroon gegradeerd zal worden, ben heel benieuwd, laar het wordt zeker een succes!! En dat van die achterstand in babybezoekjes ken ik ook maar al te goed, ik hanger zelfs dezelfde regel: kaartjes blijven hangen tot er een kado en vaak ook een bezoekje gepasseerd is. Al blijft het tegenwoordig steeds vaker bij enkel een kadootje (centjes dus) omdat ik er gewoon niet toe kom. Babyboom blijft hier al jaren bezig, vandaar misschien...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zalig kado! Het wachten meer dan waard.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh zo mooi!Hier wordt er een mei een babytje in de familie verwacht en wie weet is dat ook een meisje waar ik zo iets leuks/moois voor kan naaien.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Als ik zo'n cadeautje zou krijgen, zou ik dat helemaal niet erg vinden dat ik daar een (lange) tijd op moet wachten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Daar gaan de kersverse ouders ongetwijfeld heel blij mee zijn! Zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ahhh wat is er nou leuker om te krijgen voor je dichten dan zo'n schattig setje!! De kleurtjes zijn super zo bij elkaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. O waaw! Chapeau als jij voor iedere baby zo'n setje gaat maken; ik was al lang voor de pamperrekening gegaan :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een supercadeau! Dat maakt vast het wachten helemaal goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooi pakketje ! Héél mooi pakketje !

    BeantwoordenVerwijderen
  19. ik gebruikte net hetzelfde stofje voor een babyjurkje voor Elize... schoon toch he? <3

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Prachtig setje! Kijk ook al uit naar de grotere versie van het babyjasje, spannend :)
    mizolilie.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Prachtig setje! Kijk ook al uit naar de grotere versie van het babyjasje, spannend :)
    mizolilie.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  22. zo'n kadootjes zijn het wachten waard, heel mooi!!
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Een prachtig setje!
    En dat van die babycadeautjes- en -bezoekjesachterstand is heel herkenbaar, zucht ... bij mij zijn het er ook nog een tiental.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik heb hetzelfde probleem... Maar dit cadeautje was zeker het wachten waard!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. waauw, daar wil een baby gerust even op wachten.

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© sisko by mieke. Design by FCD.