Sleep tight Gijs

vrijdag 23 juni 2017

Last minute cadeaus, ik maak er mijn specialiteit van. 

Die cadeaus in de vorige zin mag u gerust schrappen trouwens, het is hier last minute alles eigenlijk. In mijn herinnering was ik als kind nochtans altijd voorbeeldig op tijd, maar sinds ik als 23-jarige opgescheept werd met de slechtste examenrooster ever is het hek van de dam. Vijf examens in even zoveel dagen na amper twee weken blok, dat vroeg om red bull en een drastisch andere ingesteldheid wat betreft slaap en time management. Helaas met blijvende gevolgen. Disclaimer: het kan ook zijn dat time management nooit mijn sterkste kant was maar dat mijn herinneringen niet 100% stroken met de realiteit.

Maar even weer on topic. Baby Gijs organiseerde zaterdagmiddag zijn eerste festivalletje, dus zaterdagochtend ging ik in actiemodus.

Een slaapzak komt lang van pas en vind ik dan ook een i-d-e-a-a-l babycadeautje. En als de ouders niet wild zijn van de stofkeuze, doen ze gewoon het licht uit en geen haan die ernaar kraait. 

Het model is de (vereenvoudigde) Lua, van Straightgrain. Ik maakte deze al verschillende keren, en een patroon dat in de vingers zit, helpt geweldig om last minute cadeaustress te vermijden. (tip ;)). De stof is er eentje van Cotton + Steel (bij Alotte), met de toepasselijke naam 'Sleep Tight'. Gevoerd met een laagje H630 en een effen katoentje kan deze prima dienst doen in iets frissere zomernachten.

Uit een restje van de stof knipte ik een paar figuurtjes, stikte er een effen achterkant tegen en vulde met kussenvulsel. 
Gijs: sweet dreams!

7 opmerkingen

  1. Niet slecht om er maar een voormiddag aan bezig te zitten. Gaat Gijs zeker plezier van hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijk cadeautje (ook al is ie last-minute gemaakt ;-) )
    Ook wel tof van de bijpassende figuurtjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi! Ik vind de stof ook prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een zalige stof! Dat kleine kereltje is een bofkont. Met zo'n mooie slaapzak kan hij niet anders dan slapen als een roosje. Echt prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, ik zou het licht speciaal aan laten, denk ik. Geweldig geschenk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha, jouw eerste stukje tekst! Hilarisch! Maar kijk wat een pracht cadeau je hier kan geven!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige stof! Wel een goede keuze hoor, vind ik.

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© sisko by mieke. Design by FCD.