Nova Blogtour - Party outfit III

maandag 5 juni 2017

Nadat zowel Jolien als ikzelf gekleed werden, bleef nog net voldoende tijd over voor een outfit van de jongste. 
Waar ik bij Jolien eerst het kleedje maakte en dan op zoek moest naar bijpassende schoenen - een uitdaging is een understatement als je een beetje afwijkt van de seizoenskleuren - deed ik het voor Janne omgekeerd. Ze koos eerst de feestschoenen - en schoenen in mintkleur, daar weten we wel weg mee - en daarna zocht ik bijpassende stoffen. Een pak gemakkelijker ;). 

Bij Georgette sloeg ik mijn slag. Ik koos voor een mintkleurige double gauze van Les Trouvailles d' Amandine, en toen ik toch bezig was klikte ik ook een perzikkleurige tricotcoupon van Elvelyckan in mijn winkelmand.

Het patroon zat ook al even in mijn hoofd, de Nova van StraightGrain. Prachtig patroon vind ik dat, dat met haar vele plooitjes-opties, toch hét handelsmerk van StraightGrain, ook meteen een hoog wow-gehalte heeft. Het was, écht waar, mijn bedoeling deze keer strikt het patroon te volgen. Gewoon een A-lijn kleedje in de double gauze, met honinggraat-plooitjes.
Maar toen de stoffen toekwamen, mooi op een hoopje, de perzikkleurige tricot op de mintkleurige double gauze kon ik ze niet meer scheiden. Dus ik stelde mijn plannen bij en besloot dat een feestelijke t-shirt op een simpel rimpelrokje ook perfect zou werken. Een kleine Nova-hack drong zich op. 

Omdat tricot en een geweven stof katoen toch wel wat anders verwerken, besloot ik een stuk stof eerst te voorzien van plooitjes, en dan aan de hand van een goedpassende t-shirt en het patroondeel van de voering met aangeknipte mouwtjes het t-shirt te knippen. Een ballon-effect wilde ik vermijden, dus ik knipte het bovenstuk door op de lijn van de voering en zette er dan een ongerimpeld deel onder. We schrijven deadline - 3 dagen dus ik was blij dat het werkte zoals het in mijn hoofd zat. 
Die plooitjes, dat 3D-effect, ik kan er naar blijven kijken! Ik werkte af met de hand met fluo garen, voor een pittig detail.

Achteraan knipte ik de voering in 2 delen en koos voor een knoopjessluiting. 
In de zij liet ik het fluo ook nog even terugkomen. Van zo'n details kan ik genieten.
Het rokje rimpelde ik op een glitterelastiek, waar ik geen foto van heb, helaas. Maar meer heeft de outfit niet nodig, toch?
<3
Nova, yes, I like! En An, ik beloof het, de volgende versies - want die volgen ongetwijfeld - volgen het patroon naar de letter!





17 opmerkingen

  1. Hoe prachtig! De kleuren zijn zo mooi, de afwerking... het klopt ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helemaal fan van je Nova hack! Ging dat vlot die plooitjes in tricot?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ja die kleuren passen perfect, ze ziet er toppie uit !!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Waw, super-mooi gedaan. Ik had wat mijn twijfels toe je zei dat je voor tricot ging gaan, maar het is supermooi uitgedraaid! Heerlijke hack, heerlijke kleuren, heerlijke foto's! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  5. OH she is such a gorgeous model :) What a wonderful hack, love it!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, dit is zò mijn ding! Maar echt zò keihard! Ik vind de outfits van de familieleden precies zelfs nog meer geslaagd dan die van de feesteling, en dat wil wat zeggen :) Prachtig prachtig prachtig, echt waar!

    (Enneuh, is het gedaan met de haarbandjes vanaf nu? :) )

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die fluotoetsjes, daaraan herken je nu een "echte naaister". Ik zou daar zelf nooit opkomen.
    Prachtig gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Maar hoe schoon is dit zeg! Prachtige outfit. De lat voor de blogtour is bij deze héél hoog gelegd ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Buiten de lijntjes kleuren is toch zo schoon... blij dat je je zin deed want het resultaat is ongelooflijk mooi! ♥ voor die eigenzinnige poses van je dochter trouwens ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig resultaat! Die Nova die moet ik toch ook écht eens maken. Ik wacht er al zodanig lang op en nu zit ik maar uit te stellen. Drempelvrees en tijdsgebrek peins ik... Maar dat komt hopelijk snel in orde!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wow, zo mooi! En heel goed om te weten dat dit patroon ook in tricot kan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Al met dank aan deze geweldige man genaamd Dr Agbazara, de grote speltoets die de vreugde in mij terugbrengt, door mij te helpen mijn liefhebber terug te brengen die met mij vier maanden geleden terugbrengt, maar nu met mij met de hulp van Dr Agbazara de grote liefdesverhaal caster. Alle dank gaat naar hem, u kunt hem ook contacteren voor hulp als u hem nodig hebt in tijden van problemen via: ( agbazara@gmail.com ) kunt u ook Whatsapp op dit nummer +2348104102662

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© sisko by mieke. Design by FCD.