Sienna jurk

dinsdag 29 november 2016

Bij een bezoekje aan de Stoffenstraat kwam ik thuis met een aanzienlijke hoop tricot. Ik verwerkte al enkele lappen tot pyjama's, en een babybybroekje. Restte me nog een coupon in geweldig mooie herfstkleuren. Daarin zag ik mijn oudste wel flaneren. 
Zoals het de luie naaister betaamd, luisde ik van een goedhartige ziel met kinderen in gelijklopende kledingmaten de getekende patroondelen over van de Sienna-jurk uit La Maison Victor (2016/1) (waarvan haar versie me trouwens de ogen uitstak). Vlijtig knipte ik de jurk en legde die klaar om op 'een dood moment' ineen te steken. Dat heet dan wishful thinking want het zal u misschien niet verbazen dat dat dode moment zich maar niet voordeed. 
Maar dan, plots, op een zondagmiddag, geheel onverwacht was het daar dan toch! #langlevedejeugdbeweging #langlevejongerezusjesvanbewegendejeugd
De Sienna, werd me verzekerd, dat steekt in een uur in elkaar. Nu moet u weten, dat soort uitspraken, daar sta ik een beetje sceptisch tegenover. Is me nog nooit overkomen -alleen al over en weer naar mijn strijkijzer sjokken neemt al een kwartier in beslag (gesommeerd over alle strijkbeurten é, geen villa hier) -. 
En ook ditmaal deed ik er minstens twee uur over. Ik moest immers na de 5 naden van het gehele spel nog beslissen over het ruglint. Minstens goed voor een half uur. En daarna zoomde ik de mouwen gewoon om #luiewijvenallures, maar was niet geheel totaal niet tevreden over het golvend effect. Een mouwboordje redde het geheel. Leuk extraatje is het lijnenspel aan die boord.
 Maar ook twee uur beschouw ik nog als snel project. Dus hoeraatje voor deze jurk!

18 opmerkingen

  1. Wat een prachtige combinatie, dat patroon en die stof!
    En lachen met de 'dab' :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoera! Die jurk past haar gewoon als gegoten - straks bedenk ik nog allerlei pistes om met u op naaiweekend of zo te gaan, dat zou me alvast heel wat patroonoverneemtijd besparen #schaterlach

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit noem ik nu eens een perfécte combinatie van stof en patroon!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Perfect eeh! En dat van op een uurtje in elkaar dat moet je natuurlijk ruim zien, maar met 2 uur mag je ook al dik content zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. The dress is gorgeous! I have lived to see one of your girls use lip gloss! I have been watching them grow for a little while. Gosh time flies :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Amai dat is eigenlijk echt een tof patroon he. Eenvoudig maar cool. Schone versie, Mieke!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wah, zo'n schoon stofje en zo'n schoon kleedje! Maar een dood moment, daar kan je toch niet serieus op wachten ??? Lang leve de jeugdbeweging, inderdaad (hier jammer genoeg nog ettelijke jaren verwijderd)!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super! Een simpel tof patroon, en toch ben ik erin geslaagd er een compleeeeeeeeet de verdoemenis in te helpen, geen idee hoe dat kwam :D

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Kei schoon kleedje én stof! Heb deze ook nog vast gehad in de Stoffenstraat! 😄

    BeantwoordenVerwijderen
  10. oh fan van deze van de eerste blik die ik erop wierp op ig/facebook (denk ik)... kei kei schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zalig mooi! Jij en Sarah doen alvast goed jullie best om mij ervan te overtuigden dat ik dat patroon ook eens voor Lilith moet maken.

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© sisko by mieke. Design by FCD.