Babyjasje in zwart-wit-roze

zondag 19 november 2017

Aan ons prikbord prijken nog een stuk of 10 geboortekaartjes. Sommigen daarvan al lichtelijk vergeeld, oh shame on me. Ze verdwijnen namelijk pas na een bezoekje aan de desbetreffende (niet altijd meer zo) kersverse wereldbewoner. 
Alle bezoekjes binnen de 6 maanden na de geboorte, klasseren we hier dan ook onder de noemer 'bovengemiddeld snel'. Alle bezoekjes binnen de 3 maanden vallen zelfs binnen het 95ste percentiel, en zijn dus 'uitzonderlijk snel'. Aan de andere kant van het spectrum liggen bezoekjes na 24 maanden. Uitzonderlijk traag, dat wel, maar nog niet hopeloos afgeschreven. Moest u een peuter hebben in deze categorie, wanhoop niet ;).
Bij Mone, wat dacht u, overtroffen we onszelf. Drie maanden op de kop, en in acht nemende dat zij zelf 5 weken te vroeg kwam piepen komt het totaal eigenlijk op één maand en 3 weken - of met cijfers en statistiek kan je werkelijk alles bewijzen ;)

Geen babybezoek zonder passend geschenk, en babyjasjes scoren al-tijd. Ik naai dat ook graag, dus dat is een win-win. Deze keer geen one-to-hug,  al is het patroon Grand'Ourse van Ikatee Couture eigenlijk héél gelijkaardig.  Had ik het beter bestudeerd, ik had mijn geld misschien beter ergens anders in gestoken, maar wat kan ik zeggen, ik viel voor de konijnenoren.
Het patroondeel voor de kap vond ik erg bijzonder. Het duurde even voor ik doorhad hoe dat nu eigenlijk in zijn werk ging gaan. Hoewel je het patroondeel normaal aan de stofvouw legt, koos ik voor een middennaad om de 'golfjes' uit de stof niet op zijn kop te zetten aan één kant.
De buitenstof is een french terry van de Monochromes collectie van About blue fabrics. Zalig stofje, met alles combineerbaar. Het binnenstofje is het restje wafelkatoen van deze jas.

Zwart-wit-oudroze, het wordt een patroon. Ik smelt daar elke keer voor...
Ik koos voor fake knopen, en innaaibare drukknopen. Gemakkelijk voor mij - geen knoopgaten in french terry - en ook in gebruik, denk ik zo.
Met een maatje 1 jaar wordt dit perfect zomermateriaal, nietwaar? Wat dus eigenlijk wil zeggen dat we zelfs 7 à 9 maanden te vroeg waren met ons bezoekje. ;)




8 opmerkingen

  1. Met zo'n zalig kadooke speelt 't toch eigenlijk geen rol meer of je nu al dan niet 'op tijd' op babybezoek gaat hè, dit maakt toch alles goed �� Echt gewéldig schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh what a sweet little coat <3 Such a thoughtful pressie :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die combinatie is goddelijk! En ik denk dat ik hetzelfde ga doen met dat patroon: zonder denkwerk kopen. Bij elke versie word ik namelijk meer verliefd!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk idee om enkel vanboven twee sierknopen aan de buitenkant op te zetten! Heel mooie combinatie van stof en patroon.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtexemplaar!
    En hier idem met die kap: ik haalde er een hulplijn bij omdat ik maar niet zag hoe dat ging uitdraaien 😄

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, dat is zo schattig!! Mooi cadeautje vind ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik negeer staalhard uw tekst, maar écht hé, ik wil het niet weten - misschien komt het net te dicht in de buurt bij mijn wall-of-shame aka die schone geboortekaartjes waar nog geen passend gevolg aan gekoppeld werd. Snoezig jasje, die french terry is er perfect voor <3

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© sisko by mieke. Design by FCD.