Jasmin sweater

vrijdag 1 december 2017

Ik hinkel nog maar eens achterop, jawel. Niet alleen verwerkte ik dit stofje nadat half naaiend Vlaanderen het al lang en breed als kledingstuk in de kast had hangen, ook gingen er nog eens ettelijke weken over voor het geblogd geraakte. Is dat erg? Maar nee, ik heb me er stilaan bij neergelegd dat ik tot de schildpadden-der-bloggers behoor, en weet je wat,  de schildpaddenwereld is best aangenaam. Er moet veel minder, er mag veel meer. 

Dus voila, ik presenteer jullie, ruim na datum, de Jasmin sweater, nog maar eens een patroontje van Ikatee Couture, in een ultra zachte french terry van SYAS
Opnieuw zijn het de ruffles die dit patroon net dat tikkeltje extra geven. Door de plaatsing op de mouwen die de schouders accenturen geven ze aan deze sweater een eighties look, vind ik. Epauletten, anyone? 
Nu hunker ik niet per se naar de eighties mode, maar zo een kleine knipoog vind ik wel kunnen. Om de look af te maken ging Jolien dus voor een wilde 'permanent-achtige' haardos ;). 
 
 Ondertussen kwam de sweater al regelmatig uit de kast. Goedgekeurd dus!



11 opmerkingen

  1. laat het een troost zijn, de stof ligt nog steeds gewoon voorgewassen in mijn kast :) Jij hebt tenminste al een schone trui :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En ik heb zelfs nog een lap liggen van de vorige collectie ...
    Gelijk heb je, wat die knipoog naar de eighties betreft! Deze sweater zou bij onze meiden zeker ook vaak uit de kast komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik doe mee! Mag ik ook een schildpad zijn :-) Toffe trui is dit alleszins geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk hè, het schikdpaddenkliekje. Ik heb die ene stof dan al wel verwerkt, maar dat is de uitzondering die de regel bevestigt. Geef mij maar slow sewing projects waar ik rustig mijn tijd voor kan pakken

    BeantwoordenVerwijderen
  5. als het een troost mag zijn, ik kocht het stofje pas nadat half naaiend vlaanderen het al verwerkte en blogde ;-) het hangt nu as we speak te drogen trouwens
    maar deze sweater is in ieder geval een hele leuke, zeker inclusief wilde haren coupe

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik zag je dochter onlangs rondhuppelen in deze sweater en ze zag er heel content uit! Dus missie geslaagd.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik sluit me bij deze graag aan bij de schildpadden-club, als er nog plaats is? :)
    Heel erg leuke sweater, staat haar beeldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Echt een tof exemplaar.
    Als je ze nu nog langer had laten liggen dan was het volgend jaar echt hip en niemand loopt er nog meer rond. Dus ik wil me toch ook graag aansluiten bij die schildpadden-club.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Niets mis met schildpaddenbloggers! Proper exemplaar! De 80's zijn duidelijk in opkomst dus je bent wel helemaal op tijd mee met de mode! ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© sisko by mieke. Design by FCD.