Marieke in marmer

maandag 6 november 2017

Marmer is hot en trendy, zo blijkt uit interieurplaatjes op instagram en dergelijke. Maar u weet als trouwe volger inmiddels dat trends vaak helemaal aan mij voorbij gaan. Vorig jaar nog, oh ironie, wisselden wij vol overtuiging het oubollige donker marmeren tafelblad van onze keukentafel in voor een betonnen versie. Geen seconde spijt van. 
En toch, als je iets vaak genoeg ziet, in de juiste setting wel te verstaan, dan went dat wel. Sterker nog, dan ga ik het vaak ook gewoon echt mooi vinden. Dus toen ik dit bijzondere katoentje ontdekte bij De Stoffenkamer kreeg ik visioenen van gemarmerde kleedjes. Ik klikte en kocht. Dat manlief de wenkbrauwen fronste bij de stof is bijzaak, weet hij veel van hot en trendy ;).

Bij dat visioen hoorden ook ruffles. Al even hot en trendy. Ook daaraan moest ik even wennen, maar inmiddels vind ik juist gedoseerde frullen helemaal OK.
Voor het patroontje haalde ik mijn inspiratie bij haar, en haar, en haar, en haar. Met Marieke van Ikatee krijg je waar voor je geld: véél opties, véél maten en véél ruffles.

Ik koos voor de kleedjes-versie, met lange mouwen (het is tenslotte herfst) en frullen op de middenvoor. Verder niks speciaal. And boy, wat hou ik van het resultaat! Het enige dat ik betreur is dat ik de mouwen niet iets verlengde. Tja, les petites françaises ...
hot en trendy...

stoer ...
 lieflijk ...
frullerig ...
met oog voor detail ...
 verkocht!





13 opmerkingen

  1. Ach, driekwartpijpen zijn al hip, die mouwen zullen vast snel ook volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Met Marieke van Ikatee krijg je waar voor je geld: véél opties, véél maten en véél ruffles.


    ทางบ้าน

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Keimooi! Heb je geen stof over? Nog een manchete met splitje aanzetten?
    Je moet de mouwen van Riet haar laatste hemd maar eens bekijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel leuk, ik printte en plakte Marieke al, maar tot op heden ligt het voor de rest te verstoffen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hmm, ik ga deze trend toch aan mij laten voorbijgaan. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind deze prachtig, maar dat vertelde ik je al. Ik zou hem zo kopiëren. Nu ik eraan denk, misschien doe ik dat wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Héél erg mooi vrouw!
    --ik zou er ook een manchet aanzetten ;)--

    BeantwoordenVerwijderen
  8. heel mooi! ruffles dat is zo mijn ding niet maar gedoseerd zoals hier kan ik ze wel smaken

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Helemaal top, de combinatie van stof, patroon, de details in de afwerking, de ruffles en je meisje! Leuke foto’s ook.

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© sisko by mieke. Design by FCD.