Rock it with Rocco

maandag 15 januari 2018

2018 wordt het jaar van de coole grieten. 
Van de zelfbewuste, sportieve jongedames. 
Van de rockchicks met de nodige attitude.
Van meisjes zoals jij, lieve dochter. 
 Euh, stoere dochter bedoel ik. 
Uiteraard.
Laat Sharon dat stijlgewijs nu helemaal begrepen hebben, met de lancering van Rocco. Jolien is 8. Jolien wil niet langer elke dag jurkjes dragen. Jolien wil bewegingsvrijheid. En dat krijgt ze.
Ik maakte een eerste testversie met stof uit de voorraadkast. Je weet wel, die tot aan de nok volgestouwde kast, voor als het oorlog wordt of zo. 😏 De grijze joggingstof is zo'n lekker dikke, en warme met teddy langs de binnenkant. Ideaal voor het soort guur weer op dagen als vandaag. Om lekker in weg te kruipen en op de bank te hangen, of eventjes de koude wind te trotseren. Ik maakte een 134 in normale breedte, maar kortte uiteindelijk nog 3 cm in. Het kind hangt al een tijdje zowat tussen een 128 en een 134 in. Lastige maat eigenlijk als het gaat om kleren. Geen kind, geen tiener, een grensgeval.
Op de zijkant freewheelde ik wat met keperband. Want grijs is toch ook maar grijs. Ivoor en bordeauxrood wisselen elkaar af. Dat was uiteraard nog het grootste klusje aan de hele sweatpants. 
Ik ging eerst heel de nestelringerij aan mij laten voorbij gaan, een rek in de taille en hop, goed genoeg toch? Maar de joggingstof was zooo dik dat een heupband uit die stof werkelijk geen gezicht was. Zwanger is iets wat je niét met een achtjarige wil associëren. Ik nam mijn toevlucht tot mijn voorraad boordstof. Iets beperkter, daar kom ik maar een halve oorlog mee toe. Of zo. En zat me daar nu toch niet de pérfecte grijze kleur tussen zeker!  Ha! Toen ik toch bezig was met tornen, vermande ik mezelf, deed dat kleine extra effortke, en stak toch maar zeilringen. Toevallig heb ik er hier wel wat in huis. Witte zeilringen, toch die finishing touch.
Ik stikte deze Rocco op Bernie, de jongste aanwinst op naaimachinegebied. Bernie, zoals de naam doet vermoeden eentje van dat zwitserse topmerk, moet nog wel een beetje wennen aan mijn naaistijl. Of ik aan de zijne. Gelijk je wil. Laat ons zeggen dat Bernie nog wat kuren heeft en dat het transport nog niet doet wat het moet doen. Jean-Marie (ja, de geroutineerdere Pfaff in dit huishouden) wacht momenteel op een nieuwe draad, dus dat er niet veel genaaid werd de voorbije maand heeft daar - onder andere - mee te maken. Maar ik leef op goede hoop en dat er in 2018 opnieuw (en hopelijk veel) genaaid zal worden staat buiten kijf. 




16 opmerkingen

  1. Maar Jolien toch, wat ben jij groot geworden ineens! En moeder, die zeilringen en keperband maken het wel af, een zalige - coole - stoere broek is dat geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk! Mijn dochter van 16 heeft ook al een rocco!
    Waar haalde je de mooie keperband?





    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Kristien! Dat zijn gewoon 2 kleuren smalle keperband die ik over elkaar naaide ;)

      Verwijderen
  3. Graag doen of niet, die zeilringen maken het toch maar af vind ik ;)
    Perfecte lieflijk-stoere broek!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh ja, Jolien heeft ook de leeftijd bereikt!! Wat een coole broek!!! Ik zit hier intussen ook al een jaar in die - noch vlees noch vis - leeftijd! Ineens moet je totaal andere dingen gaan naaien dan vroeger, weg met de kleedjes en rokjes, welkom coole sweatpants en skinny jeans! We kennen er hier alles van!
    Je hebt dat super gedaan! x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Stoere broek voor een lieve, stoere dochter! En een (lieve) stoere mama om dat voor haar te maken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Allé zeg, waar is dat kleine lieve rokjesmeisje naartoe?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Topbroekske jong! Kei stoer en comfy. Ik zou ze zelf zo dragen :D

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Haha, ik moet lachen met uw verhaal: over de oorlog en over Bernie :-) Enfin, ik vind dat dus een megacoole broek, en die zeilringen (aka 'dingen waar Eva bang voor is') maken dat die broek er als uit de winkel uitziet. Ik moet dat dringend toch ook eens leren (en durven) want it takes de broek to a higher level.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. een heel schone broek of bernie of jean-marie die nu heeft helpen stikken zonder de mama was het niet gelukt dus uw dochter heeft chance ;-)
    meer van dat zou ik zeggen

    BeantwoordenVerwijderen
  10. thahahaha, hebde gij mijn stoffenkast mss???

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Aah, hele mooie Rocco! Lekker stoer met die keperband!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zo herkenbaar en grappig geschreven! En die quote over de zeilringen: “toevallig heb ik er hier wel wat in huis” , dat is ook de understatement van het jaar, Haha. En prachtige broek is het geworden, gemaakt met al die dingen uit de voorraadkast.

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© sisko by mieke. Design by FCD.