Bomber in Maple seeds

woensdag 24 oktober 2018

Zoals wel vaker het geval is, komt ondergetekende pas aan stoffen opwerken toe, als die al lang "passé" zijn in naai-land. Hoewel, passé is niet de juiste term voor de Maple Seeds uit de SYAS collectie van vorige herfst. Een collector's item, dat klinkt al beter, nietwaar? 
Ik vertrok op naaiweekend, en knipte 2 Connors (Fibre Mood 1/2018). Zonder kinderen bij de hand voor een tussentijdse passessie, maar wel met ervaren collega-naaister die mij het volgende advies meegaf: valt ruim - maar verleng de mouwen want die zijn verhoudingsgewijs kort en wiens advies ik vervolgens in de wind sloeg. Het is te zeggen, ik verlengde de mouwen maar ging resoluut voor maat 10 jaar (voor mijn gemiddelde 9-jarige), in tweevoud. Tja...
Wie zich verbrandt moet op de blaren zitten, zullen we maar denken? Exemplaar 1 werkte ik op naaiweekend (zo goed als) af. Maar nadat die toch wel heel ruim leek uit te vallen nam ik exemplaar 2 geknipt maar niet-genaaid mee naar huis. 
Exemplaar 1 kan nog rustig een jaartje rijpen in de kast (en krijgt dan meteen ook de status 'golden oldie' - ik zeg het, daar hangt geld in die kast, helemaal omdat de 3(!) kleedjes die ik maakte tijdens datzelfde naaiweekend hetzelfde lot beschoren zijn. Je zou ook kunnen denken dat ik gewoon geweldig goed vooruit werkte. Het is allemaal een kwestie van perceptie ;)), maar de geknipte stofdelen van exemplaar 2 ging ik thuis met de schaar te lijf.
Deze keer nam ik een goed passend bomber jasje uit de kast, legde dat op de patroondelen en knipte bij tot ik tot een acceptabele pasvorm kwam. De zakken in de zijnaden maakten plaats voor paspelzakken à l' improviste - schoon van ver maar ver van schoon - maar in die fase was ik al lang blij dat het af was. En draagbaar. En het kind is content. 
En terecht toch, met zo'n collector's item ;).


9 opmerkingen

  1. schoon gerief! patroon staat hier ook nog op de lijst ergens, dus blij met die tips. En die stof ligt hier ook nog, ik ga voor vintage denk ik ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Moh, een fluitistje, net als mijn Liv! En die maple steeds, ik heb ze vandaag ook aan (meteen genaaid maar nooit geblogd) en die trui is nog steeds één van mijn grote favorieten. Dit collector's item is vast hetzelfde lot beschoren!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik gniffel - en meer ga ik daar niet over zeggen ;)
    ♥ voor de combinatie van die stof met die boordstof, érg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. leuk verhaal maar nog mooiere bomber! en inderdaad een collectorsitem. Da's het voordeel van die stofjes op te sparen, ze lijken plots zelfs terug uniek te zijn in blogland ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oei, dat beloofd voor mijn geknipte versie!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh mooi!! Thuis gebruik ik ook vaak een goed passend stuk om te vergelijken maar op verplaatsing blijf ik ook vaak gewoon bij de maattabel...

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© sisko by mieke. Design by FCD.