Eentje om erin te komen...

zondag 27 juli 2014

...zei de man met enige terughoudendheid toen dit topje gisteren op de naaitafel lag. 'Niet mooi?' vroeg ik. 'Bwa, ik zie het niet direct'. Nu kan ik daar wel inkomen. Zo zonder model erin had het wel iets weg van een tent, ik geef het toe. Maar ha, vanmorgen gaf hij schoorvoetend zijn ongelijk toe.
Enkele dagen terug werd er hier geruzied om een kleedje met ronde kraag van Name it van twee seizoenen geleden. Meters te klein voor Jolien inmiddels, maar ze weigerde dat zelf in te zien en het kleedje aan de jongere zus door te geven. Plots bedacht ik me dat er in Stof voor durf-het-zelvers een model stond met een soortgelijke ronde kraag. 

De naaimachine werd vanonder het stof gehaald - ik vreesde even voor roestvorming na 3 weken inactiviteit maar ze deed het zonder morren ;) - en dit zomerse topje is het resultaat. Ik maakte maatje 116 maar verlengde nog een 4-tal cm, de kraag maakte ik 1 cm minder breed (en verlengde het onderste deel dus 1 cm bovenaan) zodat ze iets minder ver op de schouders valt. En in plaats van de voorziene rimpeltjes, ging ik voor plooitjes. Kwestie van smaak allemaal.
De stof is er eentje van Scapa, en kocht ik bij Mon Depot (Palmbladeren - ook verkrijgbaar in fuchsia). Ze past helemaal in mijn stiekeme geel-en-mint fase - topkleurencombinatie vind ik dat.
De sterallures zijn duidelijk nog niet verleerd.

24 opmerkingen

  1. Superleuk resultaat! En wat kan ze poseren, die dame!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Niet dat ze het leuk vindt dat poseren. Op 5 minuten moet dat allemaal afgehandeld zijn, met omkoopwaar en al, of ze loopt gewoon weg. Tsja. De dochter zijn van een bloggende naaister is geen lachtertje ;)

      Verwijderen
  2. Die kleurencombinatie is inderdaad geweldig! Het topje staat haar prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk zeg! Toevallig heb ik dat patroon vandaag nog in mijn handen gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is inderdaad toevallig, want het is een patroontje dat ik niet zo vaak gebruikt zie worden precies. Onterecht, naar mijn bescheiden mening :)

      Verwijderen
    2. Inderdaad, ik heb het zelfs gebruikt in een van mijn eerste blogposts ooit :-)

      Verwijderen
  4. Supergeslaagd zo met die plooitjes! En geel en mint, dat kan ik alleen maar toejuichen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh supermooi! Nooit naar de venten luisteren...enkel doen alsof !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je bent het nog niet verleerd na 3 weken! Super topje, heel geslaagd in combinatie met zonnebril en schoenen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super mooie kleurtjes. Heb dat stofje ook willen bestellen maar niet gedaan en als ik dit zie krijg ik een beetje spijt. En dat ruzie maken om kleertjes door te geven is hier (nu al) heel herkenbaar ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Volgens mij is het nog verkrijgbaar, net als een miljoen andere veel te mooie stofjes :)

      Verwijderen
  8. Leuk zeker in combi met De schoentjes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Vrolijk, mooi, zomers een een prachtige kleurencombinatie! Wat wil je nog meer? Mannen zien het meestal pas als het door een top model geshowd wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat een prachtige kleur!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. En zelfs de schoenen passen perfect in dit mint-geel-plaatje !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Haha! Zo toevallig toch allemaal! Of juist niet misschien ;) Die schoenen, het patroon! Heel mooi allemaal. Inderdaad een patroon dat ik onterecht niet veel zie in blogland! Je nam maat 116. Komt dat overeen met haar maat?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, echt super grappig! Ik geloof ook niet in toeval, het moet karma zijn :) Jolien draagt normaal 110-116, en omdat de kleedjes van SVDH redelijk klein vallen, ging ik maar meteen voor (een lange) 116. Perfect voor haar!

      Verwijderen
  13. Mooi gemaakt!En toffe foto's van je model.

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© sisko by mieke. Design by FCD.