Het land van de 1000 meren...

vrijdag 25 juli 2014

Een deugddoende vakantie werd het, daar in het hoge noorden. Veertien dagen lang genieten, van de zon, het water, de rust, de natuur en dat alles in zuiderse temperaturen. Vijftien jaar geleden alweer verbleef ik voor een jaar in Tampere, bij een fantastisch gastgezin. De hartelijke ontvangst door vrienden en oude bekenden zorgde voor de kers op de taart. Finland en ik, das nog altijd dik aan. Ik maakte een kleine selectie uit de meer dan 500 foto's, voor wie daar boodschap aan heeft.

Finland, het land van de 1000 meren, dat er in werkelijkheid meer dan 90.000 schijnen te zijn. Water, water en nog eens water dus..
We mochten enkele dagen een Finse mökki gebruiken. Zonder stromend water maar mét sauna, en met een gesofisticeerde toilet. Het mag gezegd worden.
Een eervolle vermelding voor de geweldige publieke voorzieningen onder de vorm van vrij toegankelijke speeltuinen - gretig uitgetest door onze meiden...
...en occasioneel ook door de man des huizes ;)
Die twee dochters van ons hadden de tijd van hun leven! En wij niet minder... Wat kunnen twee weken kort zijn.
We genieten nog na en stilaan, ja stilaan, komt deze naaidiesel wel weer op gang...  


10 opmerkingen

  1. Dat ziet er een zalige vakantie uit :)
    & die schommel, fantastisch, waarom doen ze dat hier nu ook niet zo :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er een zalige vakantie uit en het hoge noorden staat hier ook op de verlanglijst. In mijn middelbare schooltijd had ik een pennenvriend uit Finland. Hij is eens naar België afgezakt maar ik ben nog nooit daar geraakt. Enige tijd geleden vonden we elkaar terug op Facebook. Best wel grappig want van die Finse commentaar begrijp ik dus niets.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. staat ook nog op het verlanglijstje! Ziet er super uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zalig zalig zalig... Volgende keer verstop ik mij in jouw valies!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. GE-WEL-DI-GE foto's! En jaloers ben ik. Wij zijn ook echt fan van het noorden. Maar voorlopig houden we het dit jaar nog bij het noorden van Nederland ;)
    Groetjes, Fabienne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nice photos, it looks líke you had nice time here :) We're dreaming of mökki too ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je mocht er van mij nog wat foto's bij gezet hebben hoor...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. dat ziet er een zalige vakantie uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ziet er leuk uit .... toffe adresjes mag je altijd delen!

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© sisko by mieke. Design by FCD.