Pre-test ishi

zaterdag 23 mei 2015

Al van bij de eerste versie in die bizarre stof was ik fan. Ik droomde zelfs over een echte knock-off, in een goddelijke stoffencombinatie. Maar nog voor ik begon te prutsen met een zelfgetekend patroon met prinsessennaden mailde ik An. Wanneer ze dat patroon zou uitbrengen? Want wat is er nog gemakkelijker dan zelf tekenen? Juist ja...laten tekenen. En An mailde vrijwel onmiddellijk terug. De Ishi lag op de tekentafel, en als ik wou mocht ik het 'pre-testen'? Ik moest geen twee keer nadenken!
De goddelijke stoffencombi bleef waar ze was, in mijn hoofd. In de praktijk bleek de grote print onmogelijk te gebruiken voor dit patroon. Maar de beloofde pre-test, die kwam er wel. Ik gebruikte stofjes uit mijn collectie. Een jeansstofje, een gestreept jeansstofje en Liberty-mitsi-bloemetjes.

De combinatie jeans-Liberty-mitsi kan nooit missen, althans, dat dacht ik. Maar de praktijk bewees het tegendeel. Het afgewerkt jurkje was werkelijk een somber geheel. Vlak. Deprimerend. Serieus. Het miste absoluut de it-factor. Bijna smeet ik het in een hoekje.
En toen... bedacht ik de truc met het rode satijn-biaslint op de zakken. En het jurkje herleefde.
Een topper vind ik het nog steeds niet. Maar misschien ben ik te kritisch. Aan het patroon zal het zeker en vast niet gelegen hebben, want pre-test of niet, StraightGrain levert alleen maar kwaliteit. Maar dé uitdaging bij een Ishi is echt wel de stoffencombinatie. Alles staat of valt met de combinatie. En soms draait dat beter uit dan anders. Maar hé, opgeven staat niet in mijn woordenboek dus volgende week hier op de blog : take 2. Stay tuned!



32 opmerkingen

  1. Allez seg, dat is toch wreed geslaagd zeker!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Knap! Misschien een felle kousenbroek eronder voor wat extra kleur?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ken het probleem, mijn eerste test Ishi is dus ook niet zo wauw...maar dat is er dus eentje voor te spelen en naar de Zoo te gaan 😉. De tweede ligt al klaar maar weer met veel twijfel he...heb ik nu te veel keuze of te weinig. Ook heel goed kijken naar het gewicht van de stof enz...een kast vol stoffen en de juiste zitten er blijkbaar toch nog niet tussen. Dan maar wat bijna wow Ishi's maken om dan de wauw stof te kopen! Nog eens bedankt voor de tips bij het maken ervan, eens ik wist dat het oke was om wat meer te geven in de kromming, ging het vanzelf!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Btw deze Ishi is ook heel mooi hoor! Maar de sneakpeak op instagram toonde toch een kleurrijkere versie ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Met het rode biesje, botjes en paraplu is hij supervrolijk! Simuleerden jullie daar serieus een regenbui?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat vind ik net zo leuk aan dit patroon dat er zoveel stofcombinatie mogelijk is. Het maakt de mogelijkheden eindeloos. Dat je dan graag de perfecte match wil dat begrijp ik. Nochtans vind ik deze versie geslaagd. Je hebt dat goed opgelost met die rode biais. Jij vindt deze versie misschien niet de meest blitsende jurk maar soms heeft men van die dagen dat men wel stijlvol maar minder opvallend voor de dag wil komen, wel deze jurk is zo een stijlvolle kleinemeisjesjurk.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ben nu wel erg benieuwd naar je stofje uit je eerste gedachte ;) En vind het jurkje wel leuk, maar verlang bij mooi weer idd naar iets meer kleur en gezelligheid. Al moet ik denk sowieso wennen aan dit patroon...heb nog geen wow, juist door al die vlakken, dus ben benieuwd naar alle testjurkjes die gaan komen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dit is een van mijn favoriete Ishi's.... Echt een prachtige stoffencombinatie. Ge kent er niks van! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind het ook echt schoon!! Maar ik snap wel de dilemma's want heb het patroon ook gekocht maar zit ook m'n hoofd te breken over een perfecte combinatie :-) ik vind deze in elk geval echt heel schoon, dus ben heel benieuwd welke versie dit nog gaat overtreffen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind hem toch ook wreed schoon :-)!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. je bent te kritisch, echt aar. Natuurlijk zal misschien mijn smaak wat verschillen van de jouwe, maar ik vind de combi GEWELDIG!! Ik zou het zo overkopen van je.:-) Knap gemaakt. En ik hou ook wel van die grote zakken.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je bent echt wel té kritisch voor jezelf hoor! 't Is een schoontje.
    Net dat grote belang van de juiste stoffenkeuze houdt me tegen om het patroon te kopen, ik ben daar to-taal niet goed in, in stoffen combineren.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Sober maar stijlvol! De stoffencombinatie maakt idd de Ishi, ik heb er mijn hoofd ook al over gebroken. Nog steeds twijfel...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het is mooi maar niet Whaw ....ik vind dat model iets te breed vallen
    Idd ik denk ook dat je stof keuze zeer belangrijk is of het wordt carnaval ...
    Gr
    K

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik vind het net een topper net door de liberty .... veruit mijn persoonlijke liberty favoriet, in de juiste kleuren dan nog wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Allé joh, dat is toch mooi? Misschien wat soberder, maar wel erg geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Janne staat er anders wel kei goed mee... Ik mocht jouw naaiproces van deze jurk vanaf het begin volgen en ik vind ook dat je door dat rode accent de finishing touch hebt gegeven, ik vind het echt mooi Mieke, niet twijfelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoezo niet zeker van de stoffencombinatie? Al van bij de eerste foto dacht ik: "Leuke stofjes samen!" Ik vind het wel geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. That little piece of red ribbon certainly breathed life into this dress! Love the fabrics combo, absolutely love the dress :)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik vind hem ook erg geslaagd! Dat rode randje maakt het af! Anoek is alvast heel erg fan van haar Ishi, hij komt hier héél veel uit de kast! (die grote zakken doen het toch, he!)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Heel knap! Die stoffencombinatie werkt perfect!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. je bent te streng voor jezelf, ik vind het heel mooi! het rode biesje is een leuk extra detail.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik snap de opmerking van het sombere (Mss andere kousenbroek?), maar ik vind de stoffencombinatie zeker geslaagd. Eentje om te dragen alleszins.
    Ik ben benieuwd naar take 2 :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Niet twijfelen: heeeeel mooi ! Ik ben sowieso geen fan van patchwork kleedjes in meer dan twee stoffen. Eén van jouw mooiste kleedjes blijft voor mij nog steeds dat kleedje in Nan Iro en Petit Pan ! Dit kleedje kan er gerust naast gaan staan !

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik ben niet zo ene fan van het patroon, valt me wat breed uit denk ik. Maar jouw zet van die rode biais is wel top! Het geeft de jurk dat extraatje!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Toch heel mooi hoor Mieke! En wat een verschil met de versie zonder rood biesje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Cute dress Love the pop of red color!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. ik vind het zeker wel een topper van stoffencombinatie hoor. Al is het rode accentje wel noodzakelijk. Dus gewoon aandoen die handel ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© sisko by mieke. Design by FCD.