Stoffen memory-box en give-away uitslag

zaterdag 2 mei 2015

Zo'n stoffen mand, dat kan dus voor van alles en nog wat dienen. Als één van de eerste prototypes maakte ik een pampermand-wordt-memory-box voor Maud. In eerste instantie kan de doos de verschoningstafel opleuken, om er daarna gekoesterde babyspulletjes in te bewaren. Maar bewaren zonder een hoop stof te vergaren, dat vraagt natuurlijk wel om een deksel. 

Geen probleem, dacht ik, ik maak nóg een doos, die er omgekeerd over kan. Ik betaalde leergeld en geef even volgende tips mee:

  • Die deksel-doos moet langs de zijde met flapjes een 1,5 cm breder zijn dan de doos-doos, zodat die er gemakkelijk over kan schuiven. De kamsnaps maken het afgewerkt geheel namelijk iets breder dan de originele afmetingen (klinkt ongetwijfeld cryptisch, herlees het nog eens als u zo ver bent, dan bent u vast helemaal mee) 
  • De deksel-doos moet diep genoeg zijn (en waarom niet even diep als de doos-doos, dan kan de ontvanger nog kiezen om de dozen apart te gebruiken), zodat die goed op zijn plaats blijft. Daar ging ik in de fout bij deze eerste versie. Ik maakte het deksel slecht een paar cm diep, en dat bleef niet mooi op zijn plaats. Dus bedacht bricoleerde ik een sluitingsysteem met knopen aan 2 tegenovergestelde zijden waartussen ik een elastiek spande. Het blijft op zijn plaats, maar ik ben niet helemaal tevreden. 
Heeft u een suggestie voor het ideale dekselsysteem? Please comment!
Zwart-witte stof: Windham, scribbled lines, Pieke Wieke
Mosterdkleur met zilver: Cotton + Steel, Miss Matatabi
Maar dan, u wil vast weten wie er gaat lopen met deze hippe set?!

Ik nam de blog- en facebookreacties samen, en kwam uit bij honderdtweeëndertig unieke gegadigden voor het setje van 3 dozen. Dat staat gelijk aan een serieuze kramp in mijn kniphand - die toch al wat gewoon is. Maar ik deed dat met een grote glimlach. Stel dat er niemand zo'n setje had zien zitten. Dat had pas zielig geweest. 
De kersverse 4-jarige a.k.a. Janne grabbelde in de doos en "Lies: met de pubers" wint! Lies, stuur jij mij een mailtje?

Ik daagde u ook uit. Massaal veel mensen hadden een (al dan niet gerechtvaardigd) excuus ;) maar 5 mensen gingen toch de uitdaging aan! Ik zag enkele dozen op instagram, facebook en in mijn mailbox. Uit deze 5 mensen trok Jolien één naam: Deborah Reynaert. Deborah, jij wint de bon van smartphoto. Mail je mij? 
 Aan iedereen, fijn dat jullie mee deden!


16 opmerkingen

  1. Wauw! Prachtige opbergdozen! Heel mooi om mooie herinneringen in te bewaren!
    Zus 1

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zal het toch nog eens opnieuw moeten proberen, deze keer de flapjes juist plaatsen en met deksel ! Ooit ... beloofd !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Whoeee, dat nieuwe exemplaar... fan fan fan! Euhm, ik zie 'm graag, maar dat was hopelijk al duidelijk?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O zeg dat is ideaal inderdaad voor van alles en nog wat! Kei tof! En dat gebricoleer ziet er gewoon kei chique uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is dus echt prachtig hé. Ik zou je geen tips kunnen geven. Ik heb blijkbaar wel wat postjes gemist hier. Effe bijlezen. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw, zo'n mooi stoffencombinatie! Een memory box om een leven lang te bewaren!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oeps, is 1 mei al voorbij? ;) ik ging zoals beloofd de uitdaging aan, maar vergat een foto te sturen. Die komt er zeker nog aan, I promise ;) leuk met het deksel ook, en toffe stofjescombi die je gekozen hebt. Ondanks het vele werk zullen er hier zeker nog zulke (pamper)dozen komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Die blijven mooier en mooier worden hé, jouw boxen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Supercadeau! Helemaal passend bij het geboordekaartje!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik zat ookal te denken aan een deksel, maar eerst die tweede doos maar eens naaien ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik vind dat je dat goed hebt opgelost met die elastieken. En zo perfect dat die stofjes bij dat kaartje passen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ik vind uw gebricoleer met die elastiek echt mooi! en hier komt de doos er zeker ook! ik moet enkel nog wat tijd bricoleren, maar dat komt er binnenkort aan!

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© sisko by mieke. Design by FCD.