Bootjes en papegaaien van lily balou

zondag 31 mei 2015

Bent u, net als ik, fan van felle vrolijke kinderkleding? En van heerlijk zachte organische tricot? Dan kent u ongetwijfeld Lily Balou! Om te combineren met het papegaaienrokje, liet ik me hier bijvoorbeeld verleiden tot een bijpassend t-shirt uit de huidige collectie.   

Leuk allemaal, hoor ik de doorgewinterde naaister denken, maar ook niet goedkoop, zo'n t-shirt, en ook één uit het dozijn. Wel dan heb ik goed nieuws voor u! Zes prints uit de huidige collectie komen vanavond te koop bij Mon Depot! En nóg leuker nieuws was er voor mij, want net als zij en zij mocht ik alvast aan de slag met enkele stofjes! Lucky me!
De stofjes zijn organische tricot, van luchtige t-shirt kwaliteit en dus ideaal voor zomers gerief . Ik bladerde wat door de boekjes en kwam uit bij een tuniek/kleedje uit de recentste Knippie (model 12/14 uit 2/2015). Het model is heel gelijkaardig aan de Candy dress van La Maison Victor die je frequent ziet opduiken, maar het tuniekje heeft raglanmouwtjes, een plus want ik wilde graag combineren met een effen kleur, en het lijfje sluit achteraan met knoopjes. Nog beter, want voor de jongste met haar CI's ben ik altijd gewonnen voor niet-over-het-hoofd-trekken gerief. 

Ik maakte drie versies . Twee t-shirts, waarbij ik het lijfje wat verlengde en het rokdeel wegliet, en één tuniek/kleedje (met lengte iets tussen beide modellen uit de knippie in). (Het oorspronkelijk plan van twee werd bijgesteld toen de oudste heel verongelijkt begon te mokken en ik heel toevallig (;)) nog een bijpassend effen kleurtje in de stoffenkast tegenkwam.)

Ik koos bootjes... 

Knoopjes uit Marleen haar schattenkamer
... en papegaaitjes (of wat had u gedacht?)...

Elastiek in de tunnel, en striklint puur ter versiering
Sluiting met kamsnaps

De jongste laten poseren, daar is soms wat creativiteit voor nodig. Hier telden we tot drie eer ze af de verhoging mocht springen.
...en de oudste koos zelf de geometrische print uit.
In tegenstelling tot hoe het er uit ziet op foto zijn beide achterpanden wel even lang ;) Knoopjes alweer uit die schattenkamer.

De tricot is echt super! Dus u weet waar u vanavond moet zijn!


32 opmerkingen

  1. Mooie creaties allemaal en voor de stofjes zullen we er op tijd bij moeten zijn. Zullen snel de deur uit zijn, zo leuk dat ze zijn !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lucky you idd ;-) de vorige keer kon ik mij nog bedwingen, maar nu zal het moeilijk zijn :-/ alledrie heel tof verwerkt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie shirtjes, wat ben ik zeker dat deze stuks wel heel veel keer uit de kast gehaald zullen worden!
    De stofjes vind ik allemaal even mooi, de ene nog wel geschikt voor ons gezin, de andere wat minder. Dat wordt weer drummen vanavond ...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel erg fan van het jurkje! Prachtig model, heel mooie stof!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tot nu toe konden die stofjes van Lily Balou mij niet echt bekoren, maar nu ... Verdorie, ik weet niet of ik mijn winkelmandje leeg zal kunnen houden vanavond!
    Vooral het kleedje (veel mooier dan de Candy Dress) en ook wel het tweede shirtje vind ik super! Is die Knippie er nog?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Moh zeg, ik héb die Knippie (koop ik bijna nooit)! Had wel nooit zo'n mooi kleedje gezien in dat lelijk poezenvoorbeeld uit het boekje, waw!

      Verwijderen
    2. Als dát geen teken is van hogerhand! :)

      Verwijderen
  6. Mooi! Ik hou heel erg van raglanmouwen, dus dit patroontje ga ik zeker onthouden.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat grappig, een gelijkaardige jurk als ik deze week gemaakt en geblogd heb. Had nog over dit patroon getwijfeld (lag zelfs al klaar) maar wilde meer zwier in de rok en mouwen en heb uiteindelijk de Butterfly top van LMV gebruikt. Je hebt me wel overtuigd om toch ook de Knippie variant maar eens te gaan maken, want dit ook wel een heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super, die topjes. Ik nam laatst het patroon van een t-shirt over om een gelijkaardig bloesje te maken. Uit tijdsgebrek heeft mijn mama het afgemaakt en zij suggereerde een echt patroon te nemen... Dus ik weet wat doen!
    Hoeveel stof heb je ongeveer nodig voor een bloesje en hoeveel voor een tuniek?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Waarom zijn die stofjes en jouw creaties toch weer zo mooi? De verleiding is weer groot, mijn muisvinger wordt al zenuwachtig voor vanavond! Patroontje ziet er ook een toppertje uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig! Alles! Maar die knippie moet ik precies toch ook eens in huis halen. Tot welke maat gaat het patroon?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Het patroon gaat tot maat 134 maar valt volgens mij eerder ruim en is gemakkelijk wat te verlengen, moest je een grotere maat willen.

      Verwijderen
  11. Ik denk dat ik die bootjes ook nog moet hebben... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh echt superleuk, en die Knip heb ik ook liggen! Ik weet wat mij binnenkort te doen staat!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk! Die geometrische print vind ik het mooiste, maar ook die papagaaien zouden prima passen bij de inhoud van mijn stoffenkast ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wat leuk dat je stofjes mocht naaien. En dat modelletje met de knopen achteraan is erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Stuk voor stuk leuke creaties en die knopenschatkamer daar zitten precies ook pareltjes in.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoe verleidelijk... Nog geen idee of ik zal kunnen weerstaan! 3 mooie kunstwerken op een rij!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Mieke,
    Supermooi in die stofjes van Lily Balou. Kzal mijn winkelmandje maar vullen vanavond! ;)
    Bedoel je dan de Knippie waar op de cover dat meisje met bloemenkransje in haar haar opstaat?

    Groetjes,
    Felke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Very Mieke - gorgeous bright colours, soft, comfortable and wearable beauties :)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Gek op tricot, maar deze kende ik nog niet. Verstandig om op je link te klikken bij al een overvolle stoffenkast? ;)
    Je creaties zijn wederom super! Leuk gecombineerd en leuk patroon ook

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heel mooi allemaal! Wat een leuk patroontje! En dat laatste stofje <3 De dochter heeft goede smaak! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik ben meteen naar de winkel gerend voor de Knippie. Fan van het jurkje, echt super leuk! Knippie gehaald, eenmaal thuis kom ik erachter dat het de meest recente is...... Nmr. 3. Helaas. Maar daar staan gelukkig ook leuke patroontjes in. :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© sisko by mieke. Design by FCD.