Theo en Theodora, a love story

zaterdag 16 mei 2015

Vorig jaar werd er geswapt, en omdat bakken ondertussen nog steeds niet tot mijn specialiteiten behoort, gooiden we het opnieuw op een akkoordje. Verjaardagstaart in ruil voor een hemdje. 

En als de naaileek zegt 'hemdje', dan denkt de geroutineerde e-naaister 'Theo', waar of niet? Hoewel ik met twee dochters niet veel hemdjes van doen heb, kocht ik hét Zonen09-patroon op de dag dat het uitkwam. Want de mentale stap van hemdjespatroon naar hemdjurkjespatroon was snel gezet, die van patroon printen en plakken naar afgewerkt stuk daarentegen... U weet wel, iets met 'maar 24 uren in een dag'.
Maar nu was daar dus de vraag naar een hemdje. De bijna 6-jarige in kwestie werd in een hemdje gehesen van de buurjongen, a.k.a. zoon van deze blogdame en naaivriendin, kwestie van de maat juist te hebben. Een 122 small was het verdict - dank u wel, daarboven, net de maat waar die vriendin de overgetekende patroondelen al van had liggen én net de maat waarin ook de bijna 6-jarige dochter inpast.  Ik twijfelde niet langer en besloot dat Theo nood had aan een Theodora. 

Bleef de stofkeuze over. Daar deed de goddelijke hand van random.org zijn duit in het zakje. Ik won hier namelijk de paarse reeks van de nieuwe limited edition van Soft Cactus! Dat vreugdedansje mag u er zelf bij denken! Theo en Theodora in bij elkaar passende paarse stofjes? A true love story!

Voor hem: Theo met retrokraag en (een paar) hoekjes. En ik permiteerde me een paar foliekes in de vorm van teruggeplooid knopenpad en mouwboord, het zakdeel en rugpas die in biais geknipt werden, de staander in contrasterend effen munt, en in plaats van het beleg om te zomen gebruikte ik paarse satijnbiais. 
Stof: Soft Cactus - Prism Pine - M en Pastel Green 
Knoopjes: Veritas

Voor haar: Theodora met retrokraag en een paar hoekjes, verkort tot aan de taillemarkering en gerend rokdeel uit stof-voor-durf-het-zelvers 2. Riemlusjes en striklint. De rugplooi stikte ik dicht, want door de taillering met het striklint ging de plooi openstaan wat het effect gaf van een oud vrouwtje met een bochel. Not what we were after.
Stof: Soft Cactus - Covered meadow S en Pastel Green
Knoopjes: Veritas

Hij plukt bloempje voor haar...
A true love story, zei ik het niet?

Ik ben alvast weg van deze jongeman - de dochter krijgt nog 18 jaar de tijd.


48 opmerkingen

  1. A true love story dat ongetwijfeld zal eindigen in a never ending love! Prachtig duo, zowel de modellen als de kleertjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie Theodora! En Theo ziet er ook knap uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O Mieke....iedere keer weet je mijn 'WoW' weer te overtreffen hoor, met je creaties...Dat paarse stofje verwacht ik hier ook maandag in de bus en wat ziet hij er geweldig uit in jouw theodora!! Jij doet dat ook gewoon maar weer :)
    Benieuwd of de liefde stand gaat houden trouwens ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kben helemaal verliefd. Op de kleedjes, de schoon foto's en de lachende gezichtjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Aaaah mooi zeg! Ik heb nog een beetje hemdjes vrees, maar misschien moet ik toch die Theo ook maar eens aanschaffen voor mijn dochters..... Want dit is wel heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die Theodora gaat hier ook nog komen, jouw versie is alvast echt super mooi en ook de 'gewone' Theo. Ik heb trouwens het idee dat het halve vlaamse blog wereld bij elkaar in de straat woont en anders tegelmatig op de koffie gaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een geweldig koppel, die twee! Fijne foliekes paste je toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Schoon!! En ik zou die jongen idd goe bijhouden!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ach love is in the air, Theo en Theodora, die Twee, je foto's love them all!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Weeral een reden om met mijn 2 meisjes toch een zonen09 patroon te kopen. Die Theodora heb je echt knap gemaakt! Theo ook trouwens. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wel, ik ben dus een zoonmama zonder het Theo patroon. Genoeg ottobres/knippies in huis met hemdjespatronen, maar uw Theodora doet me twijfelen! Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Theo en theodora ;-). De perfecte match! Leuk idee om van Theo een vrouwelijke variant te maken! Heel schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wauw echt prachtig! Je hebt me zojuist op een ideetje gebracht. Ik won namelijk de Marsala set van Soft Cactus (waarschijnlijk hebben wij hetzelfde vreugdedansje gemaakt) en Soft Cactus is wel geknipt voor een Theodora (of Thea).

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig! Wat heb je dat mooi en met zoveel aandacht gemaakt! Inspirerend!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Alweer zo'n mooie love story :-) Ze zien er stralend uit samen! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zo mooi! De details in de hemdjes, de blije kinderen, de match tussen de kinderen, de prijs die je gewonnen hebt,...
    Zus 1

    BeantwoordenVerwijderen
  17. maaah oe schoon, de kindere, de kleren... Perfecte match!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Allemaal tot in de detail afgewerkt,de kleren maar ook de foto's.Knappe kinderen en wie weet,hé!Maar 18 jaar wachten is best lang ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik ben mee weg van dit jonge koppel en hun outfits!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wauw! Ik geraak er maar niet aan, aan die 'Theodora', maar nu .... ik zal wel moeten na het zien van uw versie!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Schone love story en een geweldig duo in Soft Cactus!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Super mooie theo(dora)s! Je idee van het satijnen lintje ga ik ook eens gebruiken denk ik. Ik zal het patroontje eens rap terug gaan vragen bij de buurvrouw, dan kan het voor de 4de keer dienen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Schitterend, uw maaksels en verhaal ;). En het lijkt me wel handig, zo een buurvrouw #kuntgijnietverhuizen? ;)
    -ohboy, ik zette echt reuzen op de wereld... ik hoop dat de 128 hier deze zomer nog dienst doet, maar vrees er wat voor. En 't kind moet zelfs nog zes worden-

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik vind jou precies toch een snelle... als ik even bedenk wanneer die give-away was... euh enkele dagen geleden!! Chapeau seg, 2 knappe creaties tot in de puntjes afgewerkt X

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ontzettend mooi! En wat zijn ze lief!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een mooi verhaal en wie weet, binnen 18 jaar, .... .
    Schoon gedaan!!
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Oh wauw, liefde indeed, hier ook!! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Super schattig en mooi! Dat gaat jou precies wel heel goed af die Theo's; echt knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Kijk es hoe schoon! En jaloers, staat bij mij ook op de planning...al sinds september...patroon ligt uitgeknipt op mn bureau...straks past het niet meer!! Maar 8 maanden zwanger zijn en 2 versies maken vergt moed, veeeel moed. Mag ik je hulplijn inroepen? :-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Als dit hier geen goede reclame is voor de nieuwe stoffencollectie! Ik ben er weg van!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Mooi! En leuk de Theodora, met ceintuurlint, leuk. Ik won ook bij Soft Cactus (yes ;) en de Theodora zal ik onthouden, misschien dat ik er ook eentje maak voor mijn dochter

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Prachtige stofjes, prachtige creaties, prachtige modellen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Oh both are gorgeous! Doesn't Soft Cactus have great prints! We needs those fabrics in OZ!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. zalig deze reacties! Wij zijn echt heeeel blij met ons Theo'ke :) en ook met de toekomstige schoondochter ;)
    Vicky

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© sisko by mieke. Design by FCD.