Als het kind mag kiezen...

maandag 14 april 2014

Ja, zo ben ik dan é. Eerst anderen opstoken om mee te doen met de Kids Clothes Week, en er dan zelf tussenuit muizen. Met 4 dagen naaimachineloos aan zee vertoeven, liet ik deze KCW maar voor wat het was. Ondertussen ben ik bijgelezen en barst mijn hoofd van de nieuwe ideeën! Dank je wel allemaal!

Op de kniptafel voor we naar de zee vertrokken: stof voor een lentejas voor de oudste (een Jackie, finally!). Ik maakte een voorselectie op de website van de Stoffenkamer waarbij ik stevig twijfelde over de bloemengabardine, wegens drukke print, en dat voor een jas - en liet vervolgens het kind zelf kiezen. Zij had maar één blik nodig. 
De bloemen dus, of wat dacht u. Eenmaal in huis, was de twijfel nog niet weg. En manlief keek al helemaal bedenkelijk. Maar, beloofd is beloofd, en dus stak ik het bloemenjasje in elkaar.
Alle lof voor het patroon. Een jasje in elkaar steken ging nog nooit zo vlot. Ik maakte een maatje 116, waarvan de maten perfect overeenkwamen met de afmetingen van dochterlief. Aan de mouwen voorzag ik nog 1 cm extra (wij lijken namelijk voorzien van verhoudingsgewijs lange armen). Hij zit (nog) ruim. Een tikkeltje getailleerder zou deze stof volgens mij ook beter recht aandoen. 

Als u goed oplet - turen voor gevorderden heet dat - ziet u dat ik mijn best deed op een doorlopend print. Die moeite had ik mij echt kunnen besparen, met zo'n drukke print. Bovendien maakte ik ergens een rekenfoutje, en loopt de print ook niet mooi door over de middenvoorpanden. Tja. De blauwe paspel gebruikte ik om wat rust te brengen in de bloemenweelde. 

De stof van de voering en de zakken is Rain van Timeless treasures (ook bij de Stoffenkamer), de knopen werden gerecycleerd van een oude jas. 
Het is een "either you love it or you hate it"-jasje geworden. Jolien valt gelukkig in de eerste categorie. En ik eigenlijk ook. En ja, het kind zal het mij later wellicht kwalijk nemen dat ik haar zo de straat op stuurde. Maar ach, zal ze dat niet zowieso?
Bij Elegance and Elephants zag ik deze week geheel toevallig deze post verschijnen. Misschien moet ik deze maar insturen.

12 opmerkingen

  1. Mocht ik kiezen dan werd het het blauwe stofje met witte stippen. Maar uw kapoentje heeft wel een heel dappere keuze gemaakt. Knap, hoor! Dus ... insturen dat jasje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Knap gedaan! Das het gevaar als je de meisjes zelf laat kiezen he, haha..Had idd ook blauwe stip gedaan met de bloemen als binnenkant, maar deze ziet er ook tof uit!! (en kunt er altijd nog 1 maken, toch?! ;) )

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik durf te wedden dat Lilith ook voor de bloemen gekozen zou hebben. Insturen hoor, die foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mooi gemaakt ... ben wel niet zo een fan van bloemen op stof maar toch knap

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi gelukt! Een fleurig jasje past perfect bij Jolien :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Insturen, zeker! Groot voordeel: dit prinsesje raak je nooit meer kwijt in een winkelcentrum. En als dat onverhoopt toch het geval zou zijn: je hoeft maar "bloemenjas en krulletjes" door de intercom te roepen of het kind is weer terecht.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. zo mooi... nu heb ik nog meer spijt dat ik het stofje niet heb gekocht. Het leek me mega om er een broek voor mezelf in te maken...
    Super leuke jas!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi hoi,
    Ik maakte werk van mijn nominatie! En nu heb ik jouw genomineerd! Zie je dat zitten? Je ziet maar of je er de tijd voor vindt! Kijk eens op mijn blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk jasje! Je dochter heeft smaak, goed gekozen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. uitstekende keuze voor een lentejas hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw zo mooi! Je dochter heeft smaak!
    Insturen ja!!

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© sisko by mieke. Design by FCD.