Geranium dress, part I

zaterdag 3 mei 2014

Morgen staat er nog een feestje op het programma. Het doopfeestje van ons nichtje Elena. Vorige week beloofde ik in een vlaag van impulsiviteit (die ik om 2u 's nachts wel eens verwens) een doopkleedje voor nichtjelief. En voila, net op tijd! En oef, het zit als gegoten. 

Het mag wel wat lieflijk en zacht als het om plechtige gebeurtenissen gaat, vind ik. Deze (zalige! zachte!) stof (Miraleste voile van Cloud9 bij Georgette) voldeed ruimschoots aan de vereisten. 
Het patroontje is de Geranium dress van Made by Rae.
Vooraan werkte ik af met een strikje in Petit Pan streepjes (Rigato Groen Lagune). Ik keek dat strikje af van een rondslingerend Filou-kleedje. Zo simpel! Je maakt een touwtje (stof biais-gewijs plooien, en doorstikken), en stikt dat in het midden vast. en hop, je kan gaan strikken. 

Achteraan had ik prachtige knopen voorzien, mintkleurige, daarbij vakkundig en geweldig vriendelijk geassisteerd door mevrouw Georgette. Maar als het snel moet gaan, durf ik al wel eens een paar bochten af te snijden. Zo maakte ik geen testknoopsgat - en betaalde daarvoor de prijs - want ik vergat rekening te houden met de dikte van de knopen. Resultaat: de knoopsgaten zijn pakweg 2 mm te klein zijn. Die knopen gingen er van geen kanten door. Gevloekt dat ik heb. Maar ik hield het hoofd koel (om 2u 's nachts was dat) en dook in de knopendoos waar ik nog een paar rode knoopjes opdook die wel door die knoopsgaten gingen. Gelukkig komt dat rood-rozige ook terug in de stof, en dus kan ik er best mee leven.
Dat Petit Pan streepjesstofje past werkelijk perfect bij deze voile. Ik overwoog de voering hierin te maken, maar omdat de voile zo dun is, kreeg die daardoor een heel groene schijn. Ik wou de stof toch nog ergens laten terugkomen en deed dat aan de zoom.
En om Elena al op jonge leeftijd aan het modellenwerk te laten wennen, pasten we op Janne's verjaardagsfeestje al een kleine sessie in.
Komt helemaal goed met dat model!

Geranium dress part II heeft u nog tegoed!

16 opmerkingen

  1. Beautiful dress, fabric is adorable!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. om op te eten! Dat stofje is zo mooi hé... en krijgt hier de ideale bestemming!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo lief en schattig dat kleedje! Geweldige keuze van stof, strik en knoopjes. Ik ben er helemaal weg van, mijn dochtertje wil er ook eentje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Echt schoon doopkleedje en het streepjesdetail is ook super

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit is prachtig! Ik ben gek op dit stofje... Zo mooi!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Eentje om te onthouden als inspiratie, zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi stofje en zelf ben ik ook helemaal weg van de Geranium Dress!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. heel mooi geworden! Normaal zou ik zo'n lichter stofje niet snel kiezen, maar voor een doop is het ideaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een eer, een doopkleedje mogen maken. Een rol die jij met verve hebt vervuld!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Super mooi kleedje! En Elena is er zo schattig in!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. beautiful!! love the choice of fabrics!! and what a beautiful baby

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Echt zalig voor zo'n schattig klein meisje !

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtige versie. Ik heb het patroon ook, maar nog nooit gebruikt. Moet ik toch eens doen!

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© sisko by mieke. Design by FCD.