Zwierrokje

woensdag 7 mei 2014

Ze vr/z-aagt er al maanden om, om een zwierrokje. Eindelijk maakte ik er vanmiddag werk van. En eerlijk waar, in een uurtje stak dat ding in elkaar - de kosten-baten analyse draait in deze niet echt in mijn voordeel uit. 

Een cirkelrok dus. Ik haalde de rokjesbijbel uit de kast, bekeek de tekening, rekende snel even de afmetingen na uit het hoofd, pakte de rekenmachine erbij en  knipte de stof. Het rokje, met boordstof/elastiek, onderrok en rolzoom, stak ik helemaal in elkaar met de overlock. Iesie piesie! 
Het Filou-stofje kaapte ik in de allerlaatste minuut van een veiling op een facebookgroepje weg. Het rokje is zeker lang genoeg, maar zo heeft ze er nog lang plezier van, die dochter van me. Aan de foto's zou je het misschien niet direct zeggen, wegens niet in modelmood, maar de rok is meteen gebombardeerd tot favoriet.

Edit: Valt me nu pas op, maar moeder moet dringend een lesje vestjes knopen krijgen. Lol

14 opmerkingen

  1. Heel gaaf! Zo'n cirkelrokje lijkt me super, maar zooooveeel stof, haha..Heb jij hem echt cirkel cirkel of stiekem 2 halve aan elkaar? (hoeveel stof uiteindelijk gebruikt?)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Niks stiekem 2 halve! (Das meer werk, want een naad meer ;)) Stof nodig voor een rokje van 34 cm lang (5jaar zoiets) = 90 cm op 90 cm. Dat valt nog mee é ;)

      Verwijderen
    2. Haha sorry hoor, 1 hele dus :P
      Maar dat valt idd zat mee! Leuk hoor :)

      Verwijderen
  2. Dat zal wel zijn dat deze favoriet geworden is! heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. You are on a roll! Zo productief, ik ben jaloers!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als 't maar zwiert, en gelijk heeft ze! Schoon gerief!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tof rokje! En die zoom met de overlock... doe je dat met gewoon garen of heb je zo van die speciale dikkere voor rolzoompjes?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hier van 't zelfde: mijn dochters vragen al weken om een zwierrok. 't Zal er toch echt eens van moeten komen dit weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb deze week een zwierrok voor mezelf gemaakt! Het zat inderdaad snel ineen en het valt altijd mooi. Ik ben fan van cirkelrokjes ;-) . Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig, ik kan me voorstellen dat meisjes graag met dit soort rokjes zwieren. Ook nu weer: jammer genoeg staat dit niet bij mijn meisjes. Zij hebben geen figuurtjes voor wijd en zwierig...:-(

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© sisko by mieke. Design by FCD.