Geranium dress, part II

maandag 5 mei 2014

Toen ik toch bezig was met de Geranium dress, bedacht ik me dat ik er net zo goed voor Jolien ook eentje in elkaar kon steken. Er zijn namelijk van die momenten dat je beseft dat de tijd hard gaat. Dat realiseerde ik me helemaal toen ik me bedacht dat mijn kleine meid al bijna te groot wordt voor dit modelletje (of wat denken jullie, kan dit ook voor oudere meisjes?).
Het werd er eentje in één van mijn allerfavorietste stoffen (Michael Miller, Waterfront Park, Half square triangles in Clementine). Voor de voering en het detail aan de zoom gebruikte ik de Puzzled Milly van Soft Cactus waarvan de kleuren heerlijk matchen.
Ik knoeide een beetje met het knippen van de stof, want die print, die loopt van geen kanten recht van de draad. En met 1 metertje werd dit zowieso heel nipt. Maar hei, het is gelukt!
Achteraan afgewerkt met kamsnaps. Of hoe simpel kan het leven zijn.
En die nieuwe sandalen, die passen wonderwel. Summerproof, deze!


24 opmerkingen

  1. Helemaal top! En leuk zo, dat randje stof aan de binnenkant van de zoom :)
    Waarom zou dit trouwens niet kunnen voor oudere meisjes?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jouw grote kleine meid staat er nog perfect mee!
    Leuk, het detail binnenin!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo mooi! Ik heb dat stofje al vaak willen bestellen.... nu gaat het waarschijnlijk overal uitverkocht zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb ook dik spijt dat ik niet meer kocht. Niet dat ik de keuze had, er was toen nog maar 1 meter :)

      Verwijderen
  4. mooi!
    mij een tijdje geleden ook laten verleiden door dat stofje, gelukkig kan de Max voorlopig nog wat roos aan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik denk dat dit stijl ook voor grotere meisjes goed is - totdat de borsten beginnen te groeien zou ik zeggen, dus je heb nog een paar jaar te gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, maar het staat haar prachtig! Plezante foto's ook.
    Ik vind dit echt wel nog goed te doen voor haar - zelfs voor oudere meisje.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi! Ik vind dat dit voor oudere meisjes ook wel kan hoor! En hoe vervelend, dat die print niet recht op de draad loopt ...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi, ook voor grote meisjes! Prachtige combinatie van stofjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi, hoor! Je kleine (grote) meid staat prachtig in dit modelletje!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo schoon jong, gaat haar echt goe!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. mooooooooiiii!!! ook dol op het stofje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hier ook grote fan van het stofje :-), en een mooi kleedje!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Supermooi, ik moet dat patroon nu toch echt eens uit de kast halen!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ok, je hebt mij overtuigd... Patroon aangeschaft, vanavond haal ik mijn naaimachine boven!

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© sisko by mieke. Design by FCD.