Janneke: getest en gekeurd

donderdag 2 oktober 2014

Wow, laat mij eerst even zeggen dat ik redelijk overweldigd ben door jullie massale reacties op mijn vorige post. Ok, een gratis patroontje en een grote give away, ik verwachtte eerlijk gezegd wel wat reacties, in de grootte-orde van een 100-tal of zo. Maar nee, de teller staat momenteel op 270 en u kan nog meedingen naar de stofjes tot morgenmiddag. Om 12u stipt sluit ik af. En dan, dan staat er mij nog een immense sorteeroefening te wachten (noot aan mezelf: als je nog zo eens een idee hebt Mieke: rafflecopter, rafflecopter!).

Waar ik niet bij had stilgestaan, is dat het volgersaantal van deze blog dus ook exponentieel de hoogte in zou gaan. Euh, ik word al een beetje zenuwachtig voor mijn volgende posts. Ik stel niet graag teleur, weet u. Ik heb liever dat u blijft hangen natuurlijk, maar, als het niet bevalt, bestaat er nog zoiets als ontvolgen é. Zo stel ik mezelf gerust. 

Maar goed, de focus van deze post ligt niet op mijn naaisels, maar wel op die van de testers! Janneke werd getest door 27 testers, ongeveer 5 per maat. Van velen kreeg ik fotootjes teruggestuurd die te leuk zijn om voor mezelf te houden. Kijk en geniet!
Maat 3-6 maanden getest door Lies Gurdebeke, Eleen Legat (biesmies.blogspot.be),
Marieke Vercaemer en Sane Smits (geen foto)
Maat 6-9 maanden getest door Eveline Neirynck, Saskia Van Beneden, Ellen (studio Elf),
Emilie Tilliere, Isabelle Ulichnowki en Liesbet Jehaes
Maat 9-12 maanden getest door Charlotte Van den Plas (s-t-ewing.blogspot.be),
 Iris Dumon (Mirabelle shop), Isabelle Vandenbroecke, Mieke Horemans, Leen Van Bael,
Fabienne Michel (honderdachtentwintig.blogspot.be)
Maat 12-18 maanden getest door Ann Willems (lieveke-en-zus.blogspot.be), Leen De Peuter,
Nathalie Mathieu, Eva Goris (byevamaria.blogspot.be) en Sofie Ruysschaert
Maat 18-24 maanden getest door Eva Naessens, Leen Thijs, Vân Phan, Annick Verschueren (myminniemie.blogspot.be), Lies Lambrecht (lilaroosje.blogspot.be) en Lieve Mariën (piekewieke.blogspot.be)
De feedback die ik van de testers kreeg was geweldig waardevol. Sommigen verontschuldigden zich voor hun muggenzifterij. Wel, dat was nergens voor nodig, want muggenzifterij is net wat ik van testers verwacht. Qua pasvorm ging de commentaar van 'toch wat te krap' over 'net goed' tot 'te ruim'. De variabele hier bleek de borstomtrek die heel erg verschilt van baby tot baby, ook binnen dezelfde leeftijdsklasse. Ik maakte het definitieve patroon, vooral in de kleinste maatjes iets breder en voorzag iets meer ruimte rond hals en armsgaten. Maar de boodschap is duidelijk: meet de borstomtrek van uw kleine pagadder en baseer u daarop, eerder dan u blind te staren op de leeftijdsaanduiding. Heeft u echt geen idee, dan is die leeftijdsaanduiding uiteraard een goed startpunt.

Voor de maatjes van 12-18 en 18-24 maanden verdiepte ik ook de stolpplooien, om tegemoet te komen aan eventuele vooruitstekende peuterbuikjes, waardoor de mini-stolpplooitjes wat in het niet leken te vallen.

Verder had ik nog mijn handen vol met het uitwerken van de handleiding waarbij ik de werkwijze met blinde rits naast deze met knopenpat zette. Geen over en weer gescrol meer nodig tussen de twee eerdere tutorials die ik al postte op mijn blog. Ik moet er wel bij vermelden, dit was letterlijk nachtwerk. Zowel voor het trekken van de (extra) foto's (sorry voor de onderbelichting af en toe) als het schrijven van de tekst. Vergeef mij alsjeblieft de typfouten die er ongetwijfeld in zullen staan. Ik hoop wel dat het daarbij bleef, en dat de handleiding gespaard bleef van cruciale inzichtsfouten. Merkt u toch nog fouten, onvolledigheden of onduidelijkheden, alsjeblieft, laat het mij weten! Eénieder kan daar alleen maar wel bij varen.

Hebt u nu zelf zin om aan de slag te gaan of was u ijverig en maakte u reeds meerdere exemplaren? Laat ons meegenieten en upload al uw Janneke's in de daarvoor speciaal aangemaakte flickr-pool!


30 opmerkingen

  1. Die testmodellen zijn stuk voor stuk prachtig!!!
    Ik weet wat ik ga doen morgen...........
    printen, tekenen en aan de slag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Amaai, allemaal even mooie jurkjes....zal ik het dan toch maar proberen?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. zotteke, zoveel werk :)
    en ik ontvolg niet zene, ik lees hier al tijden graag mee ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Amaai, en dat allemaal voor de verniet. Een symbolische euro had al aardig wat opgebracht! Mijn Janneke is ook al klaar maar ik moet nog wachten tot de babyborrel van in november om erover te bloggen. Mss stuur ik je al een foto door?!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, heel benieuwd! Stuur gerust al een een sneak peek door ;)

      Verwijderen
  5. Ik snap wel dat je overdonderd bent, maar na al die inspanning een kroon op je werk lijkt me!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het patroontje ligt hier ook al geprint, binnenkort zal ik er een klein meisje (en haar mama) blij mee maken!
    Doe zo verder, ik lees hier heel graag.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Als het bij mijn schoonzus een meisje wordt dan maak ik er ook zo eentje!Nog ongeveer 14 dagen wachten en dan weten we het!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh allemaal stuk voor stuk schattige kleedjes!
    Spijtig dat mijn dochter al 7 jaar is :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zooo leuk al die verschillende versies! 't Is toch echt een tof patroontje hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Amai , meid ... veel succes met de telling , hoor !
    Straks haal je de 300 nog :)
    En 1 jaar nog maar ?
    ´t Lijkt alsof je blog al een eeuwigheid meedraait hier !
    Een superdikke proficiat nog eens , hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo mooi allemaal! Ik ga toch eens moeten kijken of maatje 2 jaar nog lukt voor Elysse!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel veel succes met dat tellen dan, inderdaad! En nog eens bedankt voor je patroon, wow, wat een werk en moeite heb je erin gestoken zeg!! Dat is op zichzelf al meer dan een mega give-away!!! Ik ga het zeker proberen, maar e staan nog wat André dingetjes op mijn to do lijstje, dus wrsch duurt het nog even :-) maar ooit komt het ervan ;-) dikke dikke merci!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Super patroontje! Moest je ooit de moed hebben om het patroon nog eens te vergroten, mijn dochter is nu 4 jaar en zou volgens mij prachtig staan met dit kleedje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het patroon is hier ook al geknipt! Een welverdiende pluim voor dat prachtige (en onbaatzuchtige) werk!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Janneke was in ieder geval al een gespreksonderwerp in de naailes woensdagavond, unaniem lovende reacties. Maar voor de meesten onder ons wordt Janneke een cadeautsproject!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is nu eens echt fijn te horen de Saskia. Ik glunder stiekem een beetje :)

      Verwijderen
  16. Kijk al uit naar het def patroontje .... Cute babies

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hey Mieke, valt het patroon groot? Ik vraag me af of het nog zou lukken voor mijn 2.5-jarige... Want het is echt super geslaagd, je patroontje!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik zou zeggen, als de borstomtrek niet veel van 53 afwijkt moet het kunnen. Mss niet met een massa kleren onder :)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Zalig patroontje, Janneke, ik ben er heel erg fan van! Duidelijke beschrijving zelfs voor beginners. Mijn jurkje vind je hier, onderaan mijn blogbericht: http://lepetitbiscuit.blogspot.be/2014/10/in-alle-geheim.html
    Hartelijk dank om je patroontje, zomaar, voor niks, te willen delen!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi , hier ook eentje gemaakt ;)

    http://www.pinterest.com/pin/445856431834574311/

    Groetje

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Suuuuuuper patroon!!! dank je wel! al 1 gemaakt, tweede nu beginnen en al veel plannen voor nog jannekes :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© sisko by mieke. Design by FCD.