Wilde ganzen

woensdag 8 oktober 2014

Na enkele weken in zesde versnelling te hebben geleefd (patroon - give-away - examen), waarvan percentueel bijzonder weinig tijd werd besteed achter mijn naaimachine, keerde de rust weder. Eerst werkte ik de torenhoge berg was en strijk weg - zesde versnellingen hebben zo hun consequenties. 

Maar dan vond ik de tijd om een kleedje af te werken dat hier al enkele weken zo-goed-als-af ligt, maar waarbij net voor de eindmeet de klos garen op was. Maar echt, nét voor de eindmeet é, de halsboord moest nog 10 cm verder gestikt worden. Om te rotten (waarbij ik het vervloekt ding dan ook in een hoekje smeet, dat spreekt vanzelf). 

Zoals beloofd eentje voor de jongste dochter.
Dat stofje, dat is een speciaaltje en heeft mij wel wat kopzorgen bezorgd. Het komt van diezelfde twijfelachtige verkoper als het Unikko-look-alike stofje. Door mensen die meer verstand hebben van mode dan ikzelf (en dat zijn er heel wat - in feite eigenlijk de meesten - maar hier in het bijzonder doel ik op Annick) heb ik mij laten vertellen dat het stofje, of tenminste toch het design, in de collectie van Wild had gezeten. Ha, ben ik misschien toch hipper dan ik dacht. Hoe dan ook, dat ik mijn kinderen ermee zou plezieren, stond vast bij de eerste aanblik.

Toen het aankwam (of toen ze aankwamen beter, want ik haalde meteen ook de blauwe versie in huis), bleek het stofje van een rekbare synthetische soort te zijn, badpakkenstof, dat komt nog het meest in de buurt. Glibberig en dun, en het kwam zo goed als droog én kreukvrij uit de wasmachine. Wat moet je daarmee, buiten badpakken maken? Kwam daarbij nog dat door de manier waarop de print op de stof staat, ik nogal creatief moest zijn om het A-lijntje dat ik voor ogen had eruit te knippen. De mouwen lopen dan ook tegen de draadrichting in, niet geheel volgens het boekje, maar ach, het was een experiment (als in, kijk ook niet naar de binnenafwerking want die is werkelijk allesbehalve).

Als patroon gebruikte ik een eenvoudig raglan t-shirt uit één van de laatste ottobres (6/2013), dat ik verlengde tot een A-lijn kleedje (tuniekje laat ons zeggen - langer kreeg ik er niet uit één stuk uit) en waarvan ik de mouwen verkorte tot 3/4de mouwen. In de raglan aanzet voorzag ik 3 kamsnaps, om tegemoet te komen aan de uitdrukkelijke vraag van de wederhelft om kledij die gemakkelijk over het hoofd kan. Nu moet ik hem gelijk geven dat dat met Janne haar apparaatje ook echt geen overbodige luxe is, want hoe vaak dat haarbandje al tegen de grond heeft gelegen met het aan- en uitkleden, dat wil je niet weten.

Vergeef mij alsjeblieft de slecht fotokwaliteit. Toen het moment daar was - je weet wel, als het model er zin in heeft en het kleedje nog niet vol vlekken hangt - stelde ik vast dat batterij van de camera plat was. Ik moest het dus stellen met mijn slimme telefoon.

En of het model er zin in had...


38 opmerkingen

  1. Hihi, die gekkebekken van de dochter! Zalig! Tof stofje hoor. Ik kan wel niet via de link op de site geraken...Een zeer twijfelachtige verkoper precies!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo is dat! Aan die site wordt nu al weken, zo niet maanden 'gewerkt'...

      Verwijderen
  2. Toch mooi opgelost vind ik en wie kijkt er nu naar de binnenkant van een tuniekje als de buitenkant super is?!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind dit nu echt zoooooo mooi!!! Ze staat er fantastisch mee! Met dat blauwe stofje een badpak proberen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Badpakken, dat durf ik precies niet :)

      Verwijderen
    2. ik zoek al een tijdje achter een badpak van wild, misschien moet je dat blauwe stofje dan maar aan mij verkopen ;-)

      Verwijderen
  4. Hoe blijf je het verzinnen! Echt heel leuk. En nu ik Janne zo zie, zou het een zusje van ons Rikke kunnen zijn. Die 2 lijken toch wel wat op elkaar niet? Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nu je het zegt ja, mss zijn het vooral de blonde haartjes die het hem doen :)

      Verwijderen
  5. ja daar word ik ook helemaal wild van :) hihi
    heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. heel schoon vind ik het en die knoppekes dat wil ik ook kunne, schoon detail! Zat dat in het patroon of heb je dat zelf gefixed? 't is maar dat ik een patroon nodig heb om te kunnen volgen :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Niet in het patroon, helaas. Maar als ik zo nog eens zelf iets fix pak ik er foto's van, I promise!

      Verwijderen
  7. Heel mooi Mieke ! En dat van die knopjes, dat mag je mij ook wel eens uitleggen, keihandig precies.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wel tof, en vanop foto zie je niet dat het badpakkenmateriaal is hoor :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In het echt gelukkig ook niet, 't is maar vanaf dat je eraan voelt. En het is ook niet echt badpakkenstof denk ik, want het rekt maar in één richting terwijl badpakken toch in 2 richtingen meegeven denk ik (anders is het mij een raadsel hoe ik zo'n mini-ding rond mijn lijf krijg :)

      Verwijderen
  9. Heel mooi!
    En die twijfelachtige verkopen, haha, die zijn website blijft maar plat, zal wel iets te betekenen hebben zeker?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ondanks de twijfelachtige verkoper heb je wel een schoon kleedje ):) fan van zo een prints :) als het te klein wordt, denk dan maar eens aan mij ;) ha

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Man, die verhalen àchter een naaisel, daar geniet ik het meest van. In mijn hoofd speelt zich gewoon een film af, en ik moet zeggen, 't is een plezante met schoon gerief!
    --blij dat de rust in 't hoofd wat terug is--

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel modern hoor en de kleur staat haar prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het stofje mag dan van twijfelachtige origine zijn, het resultaat is zonder twijfel top! Ze staat er super mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. 't Mag dan wel een vreselijk materiaal zijn, het resultaat is prachtig! En een supertof ontwerp!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik vind het een zalig mooi kleedje, ik zou het zelf wel willen hebben. En nu de blauwe versie?

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oh tof kleedje !!! En die sluiting ga ik ook eens proberen....
    Didactisch materiaal mee te brengen op baby-bezoek !

    BeantwoordenVerwijderen
  17. super leuk! Die stof zou ik ook wel in mijn stoffenkast willen. Benieuwd wat je met de blauwe gaat doen, ik zou toch eens een badpak proberen mocht in van jou zijn! =D

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik zou dat stofje ook besteld hebben, zo tof! Ik denk dat het jurkje(tuniekje) toch wel veel zal gedragen worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Aaaah zo typisch dat de draad net voor de eindmeet op is...
    Dat ga je nu altijd zien hé!
    Blij dat het afgeraakt is, ik vind het tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heel leuk jurkje! Ik zie steeds vaker van die stof met een duidelijke onder en bovenkant, moet ik me ook maar een keertje aan wagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. maar zo een schoon kleedje! En de binnenkant, dat zien we toch niet é! Echt vree schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Het was alle uitdagingen heel erg waard hoor ! Zo'n tof eindresultaat !

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Geweldig!! Vroeg me bij 1e foto meteen af waar de stof van was, maar helaas...een moeilijke dus, haha..

    BeantwoordenVerwijderen
  24. heel mooi hoor en je dochter toverde een grijns op mijn gezicht met haar gekkebekken foto's

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© sisko by mieke. Design by FCD.