Blogameetup!

woensdag 12 maart 2014

Met gezonde nervositeit keek ik al weken uit naar - maar tegelijkertijd ook een klein groot tikkeltje op tegen (op mijnen alleen een hippe bar binnenstappen met als doel te netwerken, interessante praat te verkopen, tegelijkertijd trachtend mijne cool te bewaren. Totally out of my comfort zone) - dé blogameetup. Vestimentair was ik voorbereid, maar verder?

Maar goed, soms moet een mens al eens uit zijn comfort zone durven treden, nietwaar? Grenzen verleggen heet dat. Wat was het ergste dat er kon gebeuren? Dat de mensen die sympathiek leken virtueel, het in feite niet waren? In dat geval: schup afkuisen en huiswaarts keren. Maar laat mij u meteen al gerust stellen, niets was minder waar.

We werden ontvangen in de Wasbar op het Antwerpse Zuid - hippe keet waar je het nuttige aan het aangename kan koppelen - wasjes draaien én tegelijkertijd met vrienden een gezellig hapje eten of drankje nuttigen. Een mens zou bijna overwegen zijn wasmachine buiten te smijten. Gastvrouw van dienst was de immens charmante Soetmin (de vlotte pretentieloze toon van haar blog zet zij ook gewoon in real life verder - aanrader, die blog!). Met een naamstickertje op de borst, goodiebag in de handen en gewezen zijnd op de enorme berg overheerlijke bagels (thank you Jackie's bagelbar!) en cupcakes (Babycakes and rabbits) - alsof ik daarop gewezen diende te worden, voor dat soort lekkernijen heb ik, as you might suspect, een speciale radar - op dat moment trachtte ik uiteraard mijne cool nog te bewaren) begon de avond pas echt.

De avond vloog voorbij en ik maakte een (met de één al iets uitgebreide als met de ander) praatje met de vrouwen achter een aantal mij bekende blogs (o.a. met Gerlinde, Esther, Marte, Debora, Eva, Riet, Karen) maar ook mij onbekende bloggers (Marleen, Annick, Annelien, Karolien, Linske, Kristien, Lynn). Stuk voor stuk sympathieke madammen, en dat is nog geen klein beetje overdreven. Ik kocht ook een boek bij Lobke en haalde een besteld stofje uit de gloednieuwe webshop van Liesellove op. En natuurlijk was er gewoon tijd te weinig. Te weinig tijd om met iedereen een babbeltje te doen. Dus snel maar editie 2.0? Zonder scherven deze keer Soetmin?

En de vangst van de avond aka de inhoud van de goodiebags? Die wordt ten gepasten tijde nog ten tonele gevoerd!

PS: Ik val even door de mand, want een beetje ernstig blogger neemt natuurlijk van foto's om dit soort momenten te vereeuwigen. Oeps. Voor sfeerfoto's en een lijst van alle deelnemers: zie hier, en hier, en hier, en...

4 opmerkingen

  1. Een leuke ontmoeting hé! Editie 2.0 is inderdaad welkom :) Je bent in elk geval een super sympathieke madam. Volgende keer babbelen we langer!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Eerlijk gezegd ging ik ook met kriebels in mijn buik naar de Wasbar. Maar man, eu... vrouw, viel dat mee zeg! Het was heel fijn om jou te leren kennen. Hopelijk tot gauw!

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© sisko by mieke. Design by FCD.