Ode aan de peer

zaterdag 8 maart 2014

Ik schreef me een aantal weken geleden, nogal impulsief, in voor de eerste "big blogameetup" in Antwerpen vanavond. Gezellig concept, bagels en cupcakes à volonté, goodie bags. Alright, I'm in! Centjes mooi overgeschreven dus, no way back. En toen plotseling drong het tot mij door: oh nee, maar ik heb niks om aan te doen! (Daarbij even het feit negerende dat mijn kleerkast uiteraard wel uitpuilt)

Tot voor kort kon je de kleedjes in mijn kleerkast tellen op één hand. Wat zeg ik, op drie vingers. Ik ben namelijk een peer, een rasechte. Een verhoudingsgewijs groot uitgevallen derrière en een bescheiden boezem weet je wel. Weinig aan te doen. Confectiekleedjes passen mij dan ook zelden: bovenaan stof te veel, onderaan stof te weinig. Gelukkig zijn daar de naaimachine én de patronen van Sewaholic, op maat getekend van de peer. Lang leve Sewaholic!

De Cambie Dress stond al héél lang op de planning, maar met de blogameetup in het vooruitzicht kreeg het plan eindelijk vorm. Ik ben om eerlijk te zijn geen hele grote fan van de 'sweetheart neckline' in de originele versie, maar tijdens het surfen stootte ik eens op de versie met knopen vooraan. Yep, verkocht!

Stof: Celebration, Camelot Cottons, van bij de Stoffenkamer
Patroon: Cambie dress, Sewaholic, aangepaste versie met knopen vooraan, volgens tutorial op Sew mama Sew



Dus bloggers die vanavond van de partij zijn. Hieraan herkent u mij! Oh ja, aan dat, of aan de snee boven mijn oog die de dokter net heeft gehecht. Alsof God mij wou straffen voor mijn ijdelheid.


30 opmerkingen

  1. Dorie toch dat ik daar niet ben, ik zou je direct feliciteren met je jurk. Iedereen die ik ken die dit al maakte, worstelde met hetzelfde probleem: de openstaande boezem. Dit is gewoon dé oplossing!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja jammer dat je er niet was! 't Was echt gezellig :) Volgende keer! Bedankt voor de complimenten! De openstaande boezem wordt idd deels omzeild door de knopen vooraan, maar dan nog bleef er wat "open staan" over. Simpele oplossing eigl, de mouwdelen een beetje aanpassen door de onderste kniplijn (die dus aan het voorpand komt) wat schuin naar boven toe te laten lopen. Ik nam aan de 'armkant' 0,5 cm weg en schuinde naar het middentoe uit naar 2,5 cm (maar hoeveel je juist nodig hebt is afhankelijk van je eigen boezem uiteraard). Zo trekt het mouwdeel de neklijn wat strakker. Probleem van de baan :) (Geen idee of deze uitleg eigl wel verstaanbaar is, maar ik wil er wel eens een tekeningetje van maken als jullie geïnteresseerd zijn :))

      Verwijderen
  2. Mooi, je ziet er fantastisch uit!
    Ik heb net hetzelfde figuur als jij, dus het patroon zou ook goed staan bij mij.
    (Ga vlug eens googlen).
    Heel veel plezier met de Blogmeetup!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Als je mijn figuur hebt zal het ook jou prachtig staan, dus go for it!

      Verwijderen
  3. het staat je beeldig....ik ben er niet bij maar ben er zeker van dat je zal stralen...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi Mieke , proficiat zenne , een echt supervrouwke !
    En nu nog te hopen dat uw oog mooi geneest !
    Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Whoe, schoon! Dat patroon ligt hier al een eeuwigheid klaar, mss nu eindelijk eens naar boven katapulteren...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel erg mooi! Ik vind je een prachtige peer :). Ik ben ook een peer maar nog wat zwaarder uitgevallen, hihi!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik was gisteren ook op de big blogameetup. Ik zag dit jurkje voorbij komen op Pinterest en wist meteen dat ik die prachtige jurk gisteren in het echt gezien heb. Heel mooi. Leuk ook om de gezichten achter de blogs te leren kennen. Je zal jouw impulsieve inschrijving niet beklagen, daar ben ik zeker van. Aan mij heb je er een volger bij.
    Lieve groetjes,
    CreativEls
    http://koekjehaakjemaakje.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jammer dat je op zo'n avond niet met iedereen een babbeltje kan slaan é, dus wat dat betreft, er moét gewoon een vervolg komen! En joepie, een volger bij! Ik ga snel ook eens op jouw blog piepen :)

      Verwijderen
  8. Gorgeous, just gorgeous! Love the neckline and the pop of colour that buttons and the belt provide.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een schoon kleedje en een toffe madam! Fijn je te ontmoeten! ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Met knoopjes! Goed gezien, die versie wil ik ook nog wel es maken. De Sewaholic-patronen zijn inderdaad heel goed voor peertjes. De Thurlow trousers kan ik bij deze ook aanraden, ideaal voor een vollere poep en slanke taille.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Guess what, die ligt hier al overgetekend en al, een half jaar of zo :) Maar nu weet ik het zeker, dringend werk van maken!

      Verwijderen
  11. ik was uwe jurk gisteren nog aan't beloeren, zo van "oh, schoon!' :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Chance dat ik me niet beloerd voelde, of ik zakte door grond van verlegenheid :) Zo jammer dat ik je gemist heb! Volgende keer doen we niet aan beloering, maar meteen maar kennismaken, deal?!

      Verwijderen
    2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
  12. Amaai, zo mooi zeg !!! Jammer dat ik er niet bij was, maar ik weet nu wel dat je er prachtig uitzag !

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Merci Jo! En mijn volgens mij meest trouwe reageerder had ik nu ook wel eens in 't echt willen zien, dus volgende keer skilatten aan de kant!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oooh... Tof jurkje! Staat je heel mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  15. inderdaad, aan het jurkje weet ik wie jij bent :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Het feit dat je snee me niet eens opviel zegt genoeg: die jurk en jouw stralende zelf (rugreclame geldt soms ook voor je gesprekspartner!) zijn een blijver! Beide sjieke dinges! X

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heyla, dag Mieke!

    Ik blijf echt fan van het mooie kleedje en ook van de toffe madam die het draagt! Ik ben blij je te leren kennen. Veel plezier met alles wat je doet, ik volg mee op deze blog!

    Groetjes Annelien!

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© sisko by mieke. Design by FCD.