Presenting: Kids On Tour

donderdag 10 september 2015

Zonder overdrijven, het Nederlandstalig bloglandschap telt heel wat inspirerende en getalenteerde naaiblogsters waar of waar? Wij worden wekelijks, zo niet bijna dagelijks van onze sokken geblazen door de prachtige naaisels, gestyleerde foto’s en gedurfde combinaties. Niet zelden denken wij stiekem of zelfs niet zo stiekem bij onszelf: ‘wow, dát willen wij ook!’ 

Hoe cool zou het zijn, om een kledingstuk gemaakt door een andere blogster, zo eentje die je bewondert en je inspireert, om het lijf van je eigenste kind te hebben hangen? Dat is wat Katrien en ik ons enkele maanden geleden bedachten. We voegden de daad bij het woord en nodigden een aantal toffe madammen, met elk hun eigen stijl en persoonlijkheid uit om uit hun comfortzone te treden en een kledingstuk te maken voor een ander.

Maar voor wat hoort wat. Als jij je uitslooft voor een ander, dan slooft een ander zich uit voor jou. Dat was het concept. Het concept voor Kids On Tour. 
Kids On Tour: een blogtour waarbij 10 naaibloggers elk een kledingstuk maken voor ander kind, en in ruil een uniek, met liefde gemaakt, item voor hun kind ontvangen. 

Een staaltje ruilhandel van de bovenste plank, zo bleek, want elk van ons haalde het onderste uit de kan. Toen de namen toevalsgewijs uit de pot kwamen, brak bij sommigen het angstzweet uit. Naaien voor een zoon, terwijl je alleen dochters hebt? Naaien voor een tiener, terwijl je eigen kroost nog niet schoolrijp is? Naaien voor een hipster, terwijl je ... ah ja, ook een hipster bent ;).  De drang naar "perfectie" was nooit veraf. Naarmate de deadline naderde, nam het 'virtueel' getwijfel toe, deden de stoffenwinkels gouden zaken met allerhande bestellingen van 'mogelijke kanshebbers' en werd het tornmesje met een bovengemiddelde frequentie gehanteerd. Het is duidelijk. Naaien voor een ander, dat is al niet gemakkelijk. Maar naaien voor een andere naaister, dat is euh...stress.

Die stress werd weggespoeld op de 'ruildate'. Met de nodige 'ooh's en aah's' openden we pakjes, als was het kerstmis. Elk stuk ging van hand tot hand, werd vakkundig geïnspecteerd en meer dan goed bevonden.

Vanaf zondag laten we jullie meegenieten van de resultaten. We presenteren onze kids, maar dan in een ander jasje. En onze naaisels maar dan op een ander model. Benieuwd? Stay tuned!

kids on tour button

40 opmerkingen

  1. Nu terug stress!!! Maar van die stress omdat je uitkijkt naar...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk concept; benieuwd wat jullie daarvan gemaakt hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, bij het lezen van jouw stress-verhaal kreeg ik al terug de kriebels!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oh oh oooooh... ! Stress is een understatement :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo leuk, spannend! En jaloers, moet ik eerlijk toegeven. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Superleuk concept! Benieuwd naar de resultaten!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Laat maar komen die posts, wat een super idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik zal hier nogal aan Bloglovin gekluisterd zitten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ooo... Eindelijk gaan we al dat moois te zien krijgen! Ik ben benieuwd. ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Super idee! De curieuzeneuzemosterdpot in mij is hélemaal geprikkeld!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk idee!! Ik kijk uit naar de resultaten!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh, wat leuk! Benieuwd! En als je dat ooit nog eens plant, ik ben kandidaat! (An)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk idee maar ik kan me voorstellen dat het voor wat stress zorgde :) maar coole uitdaging, dus als je ooit nog kandidaten zoekt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Allé hup, ik lees hier al dat je andere kandidaten hebt voor een volgende editie -schaterlach-. Ik kan wat overdrijven, maar wat was ik blij dat ik hieraan mocht deelnemen! Merci voor je knotsgekke idee :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. maar zo'n tof idee ik kijk al uit naar de blogjes

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wow, neig!! Een beetje een niet meer zo passend woord bij mijn leeftijd, maar wel het eerste dat in me opkomt! Hier kijk ik heel erg naar uit!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. ben benieuwd...ik moe de laatste tijd en geraak maar niet in de buurt van mijn naaimachine

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Fantastisch idee. Ik begrijp de stress volkomen. Naaien voor een naaister: dat is stress in het kwadraat!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Zo'n leuk idee! Maar eerlijk gezegd zou ik toch ook behoorlijk stress hebben hoor! Ik ben benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een leuk initiatief. Ik ben heel benieuwd. Volgende keer hou ik mij ook aanbevolen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoe leuk is dat zeg!!!!! Ben helemaal benieuwd naar alle naaisels!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. wat een superidee! ik ben reuzebenieuwd! (en ook wel kandidaat als het ooit nog eens doorgaat :-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een prachtig initiatief! Als je dit ooit nog eens organiseert, laat mij dit dan eens weten? Dan neem ik dit mee op in La Maison Victor ;-) --> info@leukewereld.be

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© sisko by mieke. Design by FCD.