Zalmroze lemon drop

zondag 6 september 2015

Bij het begin van het nieuwe schooljaar werden de kleerkasten van de kinderen serieus uitgemest. Hoewel de oudste maar moeizaam afscheid kon nemen, verhuisde de ondertussen veel te korte flamingo-lemondrop uit Homemade Mini Couture naar de kast van de jongste. 
Moeizaam dus. Het kind hecht doorgaans niet zo sterk aan kledij, maar om de één of andere reden was Jolien van dag één aan dat bloesje verknocht. Traantjes blonken al in haar ogen, haar lip trilde verdacht. En wat doet een moeder die een huiselijke crisis totaal ondoordacht en heel erg pedagogisch onverantwoord in de kiem probeert te smoren? Jawel, die belooft een nieuwe. I know, rotverwend die kinderen, maar hé, u weet wel, dat van die kat bij de melk zetten?! Ik geef toe, veel aanmoediging heb ik niet nodig.

Bij Mon Depot kocht ik onlangs dit prachtige stofje: Zalmroze superzachte olifantjes. Ik combineerde met een zwart kraagje uit een restje van dit project en 2 zwarte kamsnaps. In plaats van de knoopsluiting achteraan, koos ik voor een blinde rits.
Qua maat behield ik de 6 jaar van de flamingo-versie maar voegde in de lengte 4 cm toe. Perfect zit die nu.
Vest en rokje: JBC
Jolien adopteerde onlangs een hondje, in de speelgoedwinkel. Dat blaft en snuffelt en al, u kent dat, het type 'speelgoed' waar ik persoonlijk van gruwel. Maar ik herinnerde mij plots dat mijn zus op die leeftijd zo'n blaffend hondje cadeau kreeg van haar meter, en hoe wij allemaal jaloers waren. Tja, niet alles is verantwoord hier in dit huishouden. Dus ze kreeg haar zin, en sleurt 'Fifi' sindsdien doodgelukkig overal mee naartoe. 


32 opmerkingen

  1. Schoon, ook met dat rokje en die vest erbij zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Awel, die rits... is een heel goede tip

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel knappe outfit en foto's!!
    Het hondje weet ik zo niet, maar ik zou hetzelfde gedaan hebben ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. haha, hier kwam ook zo'n hondje in huis tot de broer hem er mee moeide en de poot uit het systeem trok. Hij blafte nog maar stappen ging niet meer. Ga daar maar eens pedagogisch verantwoord mee om ;) Zeer schone foto's en mooi hemdje!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha, ja, om die ervaring meteen aan te grijpen om kinderen over amputaties en dergelijke te vertellen...ik weet het zo niet.

      Verwijderen
  5. Wat staat die kleur haar mooi. Een waardige opvolger voor het flamingo hemdje!
    Haha dat hondje, ik heb ook zo een zwak moederhart dat dat dan uiteindelijk ook zou toelaten. Want gelukkige kinders zijn gelukkige moeders, nietwaar ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. pracht van een bloesje! En hé, ik blijf erbij, pedagogisch verantwoord is voor mensen met veel tijd en huispersoneel!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, geen van beide hier, dus ik mag serieus onverantwoord te werk gaan dan :)

      Verwijderen
  7. Toffe combinatie heb je er van gemaakt.En dat hondje,zo schattig en verwennen we niet allemaal af en toe onze schatjes?!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zalig mooi en ook prachtig gestyled met het bling bling rokje!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Super mooi! En heel herkenbaar hoor van die zelfgekozen atributen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. oh wat vind ik dit een topcreatie... zo eenvoudig, zo mooi... prachtig gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw! Mooi bloesje (ik vind het zelfs mooier dan het vorige... mag ik dat zeggen? :-) ) en super mooie foto's! Die 6de foto is prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat mag zeker, ik vind dat ook. En nog geen klein beetje :)

      Verwijderen
  12. Hele leuk bloesje! Heel herkenbaar dat van dat speelgoed. Ik heb eigenlijk een hekel aan alles met met batterijen, maar soms sta ik het toch toe in huis, omdat ze er zo vreselijk blij van worden. Ik wilde vroeger inderdaad ook zo super graag zo'n hond, in die tijd zaten ze echter nog vast aan een touwtje ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het hondje is - vergeef mij - verschrikkelijk (Hoewel het ook hier jarenlang op verlanglijstjes heeft gestaan, dus het is u vergeven), maar het prachtige bloesje maakt dat meer dan goed! De knopen hielden mij tegen bij Blush, maar met rits vind ik het prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Erg mooi en helemaal haar ding, dat zie ik zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heel geslaagd! En die blinde rits in dat bloesje, wat een goed idee (lees: dat pik ik even van je ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtig bloesje! En dat hondje.. ik kocht ook al vaak speelgoed dat ik eigenlijk liever niet in huis had. Om nog maar te zwijgen over wat hier via de grootouders allemaal binnengesmokkeld wordt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooi ! Heel mooi ! (en volgens mij mag je volgend jaar ofzo weer een nieuw exemplaar naaien)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. en terecht dat ze snikte om een opvolger, heel mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Het kind ziet er gelukkig uit in haar nieuwe outfit en daar doen we het tenslotte voor, niet?

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Een pareltje! Mooi gecombineerd met dat zwarte kraagje!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Zo'n mooie combinatie! En als ik die blik op de laatste foto zie... Dan zou ik toch ook moeilijk kunnen weigeren, bloesje noch hondje...

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Haha, hier zijn er zelfs een aantal Fifi's in omloop! Kermis-adopties... daar kom ik niet onderuit.... ze weten die altijd te spotten als ze die ene keer in't jaar eens zelf mogen kiezen, ... mooi bloesje - knap kind die Jolien!

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© sisko by mieke. Design by FCD.